חדשות בארץ

צה"ל תקף חוליות משגרי בלונים ותיגבר את סוללות כיפת ברזל במרכז ובדרום

בשעות האחרונות הותקפו מהאוויר ארבע חוליות של משגרי בלוני תבערה. נתניהו: לא נסכים להפסקת אש שתכלול שיגור עפיפונים.

כיפת ברזל, תמונת ארכיון (Yonatan Sindel/Flash90)כיפת ברזל, תמונת ארכיון (Yonatan Sindel/Flash90)
אא

מתכוננים להסלמה? צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי תיגבר את סוללות "כיפת ברזל" באזורי המרכז והדרום, וכי בוצע "גיוס מילואים נקודתי" לצורך תיגבור מערך ההגנה האווירית. דובר צה"ל פרסם תיעוד מצולם של פריסת סוללת "כיפת ברזל" בגוש דן.

 

ההחלטה על תיגבור מערך הסוללות באה לאחר סוף שבוע סוער, במהלכו שיגרו הפלסטינים יותר מ- 180 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל. שתי רקטות נחתו בשדרות, אחת מהן גרמה לפציעתם באורח קל של ארבעה בני משפחה. צה"ל תקף במהלך השבת עשרות מטרות טרור של חמאס בשטח הרצועה. בין היתר הותקף בניין רב-קומות במחנה הפליטים שאטי, ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של החמאס ומתחתיו חפרו הפלסטינים מנהרת לחימה לצורך תרגול לחימה רב-קרקעית.

בדיון שקיים היום הקבינט המדיני-בטחוני הוחלט על הפסקת מדיניות ההבלגה כלפי שיגורי העפיפונים ובלוני התבערה מרצועת עזה: על פי ההנחיות החדשות, שיגורים אלו ייענו בתגובה של כוחות צה"ל. ואכן, במהלך היום עד עתה תקף צה"ל ארבע פעמים חוליות בצפון הרצועה ובדרומה ששיגרו בלוני תבערה לעבר שטח ישראל.

השקט לאורך גבול הרצועה נשמר היום באופן יחסי, וזאת לאחר שאמש הודיעו החמאס והג'יהאד האסלאמי כי הושגה הפסקת אש עם ישראל בתיווך מצרים וגורמים נוספים. דוברים מטעם ארגוני הטרור טענו כי במסגרת הפסקת אש זו, הפלסטינים לא התחייבו להפסיק את שיגור העפיפונים ובלוני התבערה. ישראל מצידה לא אישרה את קיומה של הפסקת האש, אך גורמים מדיניים מסרו כי מתקיימים מגעים להשגת רגיעה. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר, בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, כי ישראל לא תסכים להמשך טרור ההצתות מעזה: "שמעתי שאומרים שישראל הסכימה להפסקת אש שתאפשר את המשך טרור האש של העפיפונים והבלונים. זה לא נכון! איננו מוכנים לקבל שום התקפות נגדנו ונגיב בהתאם". נתניהו הוסיף כי "במהלך השבת פגענו בחמאס באופן משמעותי וקשה. המדיניות שלנו ברורה: מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו ובעוצמה רבה. זה מה שעשינו אתמול. צה"ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז 'צוק איתן'. אני מקווה שהם קלטו את המסר, אם לא, הם יקלטו אותו בהמשך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן דיבר בנימה דומה באומרו שלישראל אין כל כוונה "להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא כטב"מים ולא שום דבר". ליברמן אמר כי החמאס ספג בסוף השבוע מכה קשה, אך המציאות בה תושבי הדרום רצים לממ"דים או למקלטים אינה סבירה, "ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה". ליברמן סיכם: "אני מקווה שבחמאס יסיקו מסקנות ואם לא יסיקו אז יצטרכו לשלם מחיר כבד".

למרות השקט היחסי ששרר, כאמור, בגיזרה המשיכו הפלסטינים גם היום בניסיונות לגרום להצתות בשטח עוטף עזה. ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, צירף לכך גם איומים. בנאום שנשא בהלווייתם של שני הנערים הפלסטינים שנהרגו בסוף השבוע, אמר הנייה כי ישראל תשלם מחיר כבד על מותם של הנערים: "האויב רוצה לשנות את המשוואה, אבל ההתנגדות שלנו עומדת על המשמר ולא נשברת". הנייה טען בדבריו כי הפלסטינים "נמצאים בדרך לניצחון", וכי הפתרון למצב בעזה הוא הסרת המצור מעליה: "העם הפלסטיני לא מאמין יותר להבטחות ולפרויקטים. העם רוצה לראות תוצאות אמיתיות שיביאו לסיום המצור הזה". מנהיג החמאס איים כי תהלוכות השיבה לעבר הגדר יימשכו עד שמטרותיהן יושגו באופן מלא - "עד שנממש את זכות השיבה. לא נוותר על השיבה, לכל אדמת פלסטין".

תגיות:כיפת ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה