חדשות בארץ

הפלסטינים ירו רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי העוטף, צה"ל תקף ברצועה

יממה של הסלמה ואש בדרום. ארבעה בני משפחה נפצעו באורח קל כאשר רקטה התפוצצה סמוך לביתם בעיר שדרות

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

יממה קשה עברה על תושבי עוטף עזה - במהלכה ירו הפלסטינים קרוב ל- 200 רקטות ופצמ"רים לעבר היישובים הסמוכים לרצועה, כ- 30 מתוכם יורטו על ידי סוללות "כיפת ברזל". אזעקה נשמעה גם בעיר אשקלון - לראשונה מאז מבצע "צוק איתן".

דובר צה"ל מסר כי מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מהרצועה לעבר שטח מדינת ישראל; כ-20 מהם יורטו על-ידי "כיפת ברזל", וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים.

שתי רקטות נחתו גם בעיר שדרות. ארבעה בני משפחה נפצעו באורח קל כאשר רקטה נחתה סמוך לביתם. בהתפוצצות רקטה שנייה שנחתה סמוך לבית כנסת לא היו נפגעים - בחסדי שמיים.

צה"ל תקף במהלך היממה האחרונה עשרות מטרות טרור של חמאס בשטח הרצועה. בין היתר הותקף הערב בניין רב-קומות במחנה הפליטים שאטי, ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של החמאס. מתחת לבניין חפרו הפלסטינים מנהרת לחימה לצורך תרגול לחימה רב-קרקעית. טרם ההתקפה על הבניין, הוזהרו יושביו על ידי צה"ל. הפלסטינים טוענים כי שני נערים נהרגו במתקפה על הבית ו- 25 נוספים נפצעו.

 

מטרות נוספות שהותקפו: שתי מנהרות טרור, מפקדת גדוד חמאס בבית להיא ועשרות יעדי טרור במתחמים צבאיים.

דובר צה"ל מסר כי "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על כל המתבצע מרצועת עזה וממנה והוא שנושא באחריות למצב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצאת השבת כי הוחלט על פעולה עוצמתית נגד הטרור בעזה: "בהתייעצות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל והצמרת הביטחונית של ישראל החלטנו על פעולה עוצמתית נגד הטרור של חמאס. צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן ואנחנו נגביר את העוצמה של ההתקפות שלנו ככל שיידרש".

הירי לעבר יישובי הדרום נמשך גם הערב, לפני צאת השבת ואחריה. כל זאת כשברקע דיווחים על ניסיונות שעושה מצרים לתווך בין ישראל והחמאס. בשעה האחרונה טוענים בחמאס וב"ג'יהאד האסלאמי" כי הושגה הפסקת אש באמצעות התיווך המצרי וגורמים נוספים. לטענה זו אין עדיין אישור מצידה של ישראל, אם כי גורמים מדיניים מאשרים את קיומם של מגעים לרגיעה.

תגיות:חמאסעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה