גולשים כותבים

ההילולא היחידה שמפורשת בתורה: ר"ח אב – הילולת אהרון הכהן

במקרה של אהרון, זו אהבת ישראל עצומה ובלתי נתפסת. לכן "כל בית ישראל" התאבלו עליו שלושים יום, אבל ממש כולם: אנשים, נשים וטף

  • ג' אב התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום שישי הקרוב יחול יום ההילולא של אהרון הכהן, איש האהבה והחסד הגדול ביותר בכל הזמנים. יום הסתלקות של צדיק הוא היום בו השלים את עבודתו, ולכן היא מתגלה ומאירה בעולם בכל שנה מחדש.

במקרה של אהרון – זו אהבת ישראל עצומה ובלתי נתפסת. עד כדי כך, שזהו תאריך ההסתלקות היחיד שמפורש בתנ"ך (אפילו יום ההילולא של משה רבנו מופיע רק במדרש). נפלא לראות שגם מקום הסתלקותו מראה על מידת החסד הנדירה הזו: "הר" מראה על אהבה, ו"הר ההר" – זו אהבה רבה, אפילו מעל מידת החסד של אברהם אבינו.

לכן התורה מספרת ש"כל בית ישראל" התאבלו עליו 30 יום, אבל ממש כולם: אנשים, נשים וטף.

כולנו התאבלנו עליו, כי הוא באמת אהב כל יהודי, בלי קשר למוצאו/מעשיו/מראהו/כישוריו/ייחוסו/מה שלא יהיה. הוא זה שהשכין שלום בית בין הזוגות. ובזכות אהבתו העצומה, ללא גבולות – הקיפו ענני הכבוד והגנו על כל עם ישראל כאחד, בלי חלוקות. כי בפנים, עמוק, כולנו "חלק אלוק ממעל ממש".

 

כולנו תלמידיו!

מה זה אומר לנו היום, אחרי שענני הכבוד התפזרו ואינם? הנה לנו טיפ: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". כשהמשנה מצווה עלינו "הוי" – לך בדרכו של אהרון, זה אומר שאנחנו יכולים. יש לנו הכוח לאהוב כל יהודי באמת – כולל את אלה שאנחנו לא ממש סובלים, או ממש לא, על אף שזה נראה כמעט בלתי אפשרי.

כן. כל אחד ואחת מאתנו יכול (ולכן חייב!) להוסיף אהבה בעולם. והכי חשוב – בואו נעשה את זה ביחד! "מתלמידיו" בלשון רבים – כולנו תלמידים שלו.

 

טעימה מהאהבה המושלמת

הרבי מליובאוויטש מפתיע ואומר – ידוע שסיבת הגלות הייתה שנאת חינם, וכדי לתקנה – צריך אהבת חינם. אבל בדור שלנו, אחרי כל שנות הגלות הארוכות, אנחנו כבר אחרי סיום עבודת התיקון. שימו לב טוב, במילים של הרבי – אנחנו נמצאים ממש "על סף הגאולה"!

האהבה שלנו היום צריכה להיות בדגש שונה: זו כבר "טעימה" מהאהבה המושלמת והאינסופית שתשרור בינינו בגאולה, עוד רגע ממש!

מכירים את הסיסמה מהתהלוכות של ל"ג בעומר? באהבת ישראל נביא את הגואל! אז בואו כולנו, מכל מגזר/עדה/עיר/שכונה/צבע עיניים, מוסיפים באהבה בדרכו של אהרון, ומקרבים לתורה עוד יהודי.

וכן, זה לא מקרה שההילולא של אהרן הכהן חלה בחודש אב. החודש בו עלה אריה (=נבוכדנצר) והחריב את אריאל, אך גם החודש שבו בזכות אהבת ישראל שלנו – יעלה אריה (=המשיח) ויבנה את אריאל.

תגיות:אהרון הכהןהילולאר"ח אב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה