השבת שלי

יום שישי פנוי והמון אורחים: השבת של אן בנטוב

איך מתכוננים אצלכם לשבת, מה התפריט השבתי שלכם ואיך נראה שולחן השבת? הידברות מזמינה אתכם לספר לנו על השבת שלכם. והפעם: אן בנטוב, שיננית ואמא לשניים, מספרת לנו על השבת שלה

  • כ"ט תמוז התשע"ח
(בעיגול: אן בנטוב)(בעיגול: אן בנטוב)
אא

מהי שבת בשבילך?

"שבת בשבילי זה קודש. יום של מנוחה ומשפחתיות. אני מחכה ליום הזה כל השבוע. אם קורה לפעמים שביום חמישי אני לא עובדת, אני מאושרת, כי אז אני יכולה להתארגן לשבת קודם. בכלל, שבת זה יום שגם אם חס וחלילה היו יכולים לוותר עליו, לא הייתי מוותרת עליו לעולם. צריכה את היום הזה ברמה הכי בסיסית, של הרוגע והכיף לילדים ולמשפחה".

מתי את מתחילה להתכונן לשבת? ומה זה כולל?

"בדרך כלל מתחילה להתארגן ביום חמישי, וכמה שיותר מוקדם. בימים שאני לא עובדת בבוקר אז בבוקר, ובימים שמסיימת לעבוד בצהריים מתחילה בשעות הערב, כשהילדים כבר ישנים. אני  משתדלת לא להשאיר כלום ליום שישי, כי אני אוהבת קצת זמן לעצמי לפני שהילדים באים הביתה. מה כוללות ההכנות? הכל: ניקיון של הבית, קניות ואוכל. אני אלך לישון בשתיים לפנות בוקר בליל חמישי, העיקר שיום שישי יישאר לי פנוי.

"האמת שלמדתי מחמותי המקסימה את המושג הזה, להשאיר את שישי פנוי, וכשלומדים את ההרגל הזה זה כיף לא נורמלי. אצל אמא שלי, שישי הוא היום החופשי היחיד שלה, אז לפעמים כשאני יכולה אני משתדלת לפנק אותה קצת ולהכין לה אוכל לשבת, כדי שתוכל לנוח או לנקות".

איזה כיף לאמא שלך!

"האמת שזה לא כזה סיפור. אני בשלנית זריזה בדרך כלל, אז לא לוקח לי הרבה זמן להכין שבת. שעתיים פלוס-מינוס, וסיימתי. ואם אני יכולה, אז למה לא?".

תארי את תפריט השבת שלכם?

"יש סלטים, חיים ומבושלים. למנה ראשונה תמיד יש דגים, בדרך כלל דג מרוקאי עם ירקות או דג בתנור – לא ברוטב אסיאתי, כי כבר נמאס מהחמוץ מתוק הזה, אלא דג טעים עם עשבי תיבול ושום. תמיד תהיה מנה עיקרית בשרית, שבבוקר לא תחזור על עצמה. לא אוכלים אצלנו חמין בבוקר, אבל במקומו יש מנה בשרית עם ירק ותוספת. מה אני מכינה? מגוונת משבת לשבת: קציצות, בשר ביין, פרגיות בתנור או משהו אחר טעים. לתוספת יהיו תפוחי אדמה בתנור, אורז, שעועית ירוקה ולפעמים ירקות מוקפצים.

"בהרבה שבתות אנחנו מארחים או מתארחים. רק בשבוע שעבר אירחתי את חמי וחמותי, יחד עם סבתא של בעלי, והיה ממש נחמד. כמובן, כשאני מארחת אני מכינה יותר אוכל, שיהיה טעים ובשפע".

איך נראה שולחן השבת שלכם?

"האמת? לדעתי די פשוט. המפה היא או לבנה או בצבע ורוד עתיק, יש לי מגש יפה וסט של כלים אמיתיים, אבל הייתי רוצה לשדרג את המראה. יש היום מפות צבעוניות יפות כל כך, עם חבקים תואמים למפיונים וכלים מדהימים, אבל כרגע זה בעיקר בתכנון. חשוב לי יותר להשקיע באוכל טעים ומגוון. שלא תטעי, השולחן שבתי ויפה. יש כלים של שבת וסכו"ם של שבת, אבל זה ברמה הרגילה. כשאני מארחת אני מגישה בחד פעמי, אבל משתדלת להשקיע בחד פעמי קצת יותר חגיגי, כי בכל זאת שבת".

החלק הכי אהוב עליך בשבת?

"אני אוהבת מאד את הרגעים שאחרי הדלקת נרות, וגם את הרגע הזה, כשבאים בליל שבת מבית הכנסת. אלו רגעים יפים שאני מחכה להם כל השבוע. מין שלווה כזאת שיורדת על הבית.

איך אתם מאהיבים את השבת על הילדים?

דוד, הגדול שלי, בן חמש, והקטן בן כמה חודשים בסך הכל, כך שכל הצומי בשבת מוקדש להם. בעיקר קונים דברים מיוחדים לכבוד שבת, שלא נוגעים בהם כמובן עד שבת. יושבים בשולחן ולא קמים, מספרים פרשת שבוע. זו הזדמנות בשביל הגדול להפגין את כל הידע, הוא מספר במתיקות וכולם מקשיבים. כשמתארחים אצל סבא וסבתא הוא עומד ליד השולחן ומספר, מקבל את כל תשומת הלב, והוא אוהב מאד את הרגעים האלה. בשבת בכלל, יש יותר זמן להקדיש למשחק ויותר זמן להקשיב לילדים ופשוט להיות איתם. זה הכיף שלנו אחרי כל השבוע".

שבת בלתי נשכחת?

יש כמה כאלה. זכורה לי שבת שהייתי אצל סבתא שלי בצרפת, והיה לי ממש קשה, אף על פי שהייתי עם בעלי. הייתה שבת יפה ומיוחדת, אבל היה קשה לי בלי המשפחתיות של הבית שלי. התגעגעתי מאד.

"זכורות לי לטוב גם כמה שבתות של נופש, שנסענו בהם ביחד עם כל המשפחה. באחרונה שבהן הייתי ממש אחרי לידה, ולא נתנו לי להכין כלום. הגעתי כמו אורחת, נחתי והיה ממש כיף. היה טוב ונחמד להתנתק קצת".

 

מתכון שבתי אהוב במיוחד

"יש הרבה. אתן לך מתכון שתמיד מצליח לבשר ביין. טעים ומרשים".

בשר ביין

צורבים בסיר נתח בשר בפלפל גרוס מכל הצדדים.

מוסיפים 2 כוסות יין אדום יבש ושתי כוסות מים ומבשלים ארבע שעות. מוסיפים לפי הצורך עוד יין ועוד מים, כדי שלא יתייבש. בדרך כלל, עד סוף הבישול אני מסיימת בקבוק יין שלם.

בשעה האחרונה מוסיפים עיגולים של גזר מלמעלה.

בתאבון!

רוצים לספר לנו על שולחן השבת שלכם? כתבו אל support@htv.co.il ונחזור אליכם.

תגיות:השבת שליאן בנטוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה