עובדות ביהדות

הגר"ח קנייבסקי: "המשיח חי עמנו כיום. הגאולה מוכנה ומזומנת"

"סימני הגאולה מופיעים אט אט", אומר הגאון הרב חיים קנייבסקי. "הגאולה מוכנה ואין להתייאש. כשנזכה – ניגאל מיד"

אא

בספרו 'שיח נחמה' כותב הרב חיים קנייבסקי כי המשיח חי ונמצא עמנו, והגאולה מוכנה ומזומנת, כדי שכאשר ישראל יזכו – הם ייגאלו מיד. הרב קנייבסקי מצטט את דברי התלמוד הירושלמי במסכת ברכות (פ"ב ה"ד) ומדרש רבה על מגילת איכה (פרק א', נ"א), בהם מובא כי ביום החורבן - ט' באב - נולד משיחן של ישראל.

"נראה שחז"ל רצו לומר בזה כי אף שנחרב המקדש, מכל מקום הגאולה קיימת, והמשיח נמצא וחי עמנו ועובר בכל דור ודור לגוף אחר", כותב הרב קנייבסקי, ומוסיף: "וזו בשורה שאין להתייאש, כי הנה הגאולה מוכנה, וכשנזכה - ניגאל מיד בקרוב אמן".

כמו כן, הרב קנייבסקי מרבה להזכיר את דברי הגמרא במסכת כתובות (קי"ב, ע"ב) כי "דור שבן דוד בא - קטיגוריא בתלמידי חכמים". בדור זה, בעקבות הרדיפות והשנאה ללומדי התורה נראה כי "בשנים האחרונות בפרט, רואים כי התקיימו כל הסימנים המוזכרים בגמרא, ואנו מצפים בכל רגע לביאת המשיח אם ירצה ה' בקרוב", אומר הרב.

עוד מוסיף הרב קנייבסקי ומצטט את דברי הגמרא (סנהדרין צ"ז, ע"א) ואת דברי הרמב"ם (מלכים, תחילת פרק י"א), שכותבים כי "שלושה באין בהיסח הדעת, אלו הן: משיח, מציאה ועקרב". "משמע לכאורה, כי הוא יבוא רק ברגע של היסח הדעת, ואם ימתינו לו בכל רגע לא יבוא", כותב הרב, "אבל באמת אין כאן סתירה. כי עצם האמונה וההמתנה כל רגע לביאת המשיח, גורם הסחת דעת הרצוי, שאז פתאום יבוא אל היכלו, ויתגלה המשיח. כי אפילו שממתינים לו – עדיין לא חושבים שיבוא הרגע".

עוד הוסיף הרב קנייבסקי והזכיר כי רבים מגדולי הדורות, וכן אביו הסטייפלר זצ"ל הכינו בגד מיוחד ללבוש כשיבוא המשיח. דבר זה מראה על הציפייה החושית ממש לקראת בואו.

הרב הסביר כי הגאולה נמשלה לעלות השחר. כשם שהשמש מתחילה להאיר כבר בעלות השחר, אך היא נראית לעיני העולם רק בהנץ החמה – כך גם הגאולה. בתקופה זו אנו נמצאים בעלות השחר – סימני הגאולה מופיעים אט אט. אך הגאולה בפועל תתגלה לעיני כל רק כשמאיר היום.

הרב זמיר כהן - על מה מתאבלים בתשעה באב? סרטון מושקע שאסור להחמיץ:

תגיות:הרב קנייבסקימשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה