חדשות בארץ

ליברמן: לא נאפשר כניסת פליטים מסוריה, לא נסכים להפרת הסכם ההפרדה

שר הביטחון הגיע לרמת הגולן והזהיר את בשאר אל-אסד: תשלם מחיר כבד על הברית עם איראן

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Hadas Parush)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Hadas Parush)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן שיגר הבוקר איום מפורש לעבר צבא סוריה, באומרו כי ישראל לא תסכים לשינוי הסטטוס קוו באזור החיץ שבין סוריה וישראל.

ליברמן, שהגיע לסיור ברמת הגולן, אמר את הדברים על רקע הלחימה המתגברת בין צבא המשטר הסורי לארגוני המורדים בדרום סוריה, והחשש מפני הסלמה שתאיים על בטחונם של תושבי הצפון. שר הביטחון קיים הערכת מצב עם מפקדי צה"ל בגיזרה, בראשם אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק, והביע את שביעות רצונו ממוכנות הצבא: "אני חייב לציין שמאוד התרשמתי מהמוכנות של כוחותינו, גם מהבנת האירועים, ובאמת מגיע פה שאפו לצה"ל, שאפו לצבא הגנה לישראל על כל המוכנות".

ליברמן הבהיר כי ישראל לא תסכים להפרתו של הסכם ההפרדה שהושג בינה לבין סוריה ב- 1974, לאחר מלחמת יום הכיפורים: "הבהרתי פה גם למפקדים וגם לנציגי אונדו"ף [כוח האו"ם לפיקוח על הפרדת הכוחות]: מבחינתנו כל כניסה של כוח סורי לאזור חיץ, כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו. גם לגבי הרצועות הנוספות, גם שם נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות היקף הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74'".

ליברמן שלח  גם מסר ברור בנוגע לנוכחות האיראנית בסוריה. הוא אמר כי ישראל מזהה את המאמצים שעושים "גורמים שמזוהים עם ציר הרשע" להתבסס באזור הגולן הסורי ולפעול נגדה משטח זה: "אנחנו רואים את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורית. מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת, ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור".

שר הביטחון הדגיש כי מבחינתה של ישראל, משטרו של בשאר אל-אסד הוא האחראי: "הוא גם יישא באחריות וגם ישלם מחיר כבד על עצם שיתוף הפעולה עם גורמי הציר ועל שיתוף הפעולה עם המאמץ שלהם להקים פה תשתיות טרור".

בתשובה לשאלה האם ישראל תסתפק בנסיגה של הכוחות האיראניים ונאמניהם מקו הגבול עם ישראל למרחק של 40 ק"מ, הגיב ליברמן: "עצם הנוכחות האיראנית בסוריה מבחינתנו זה דבר בלתי סביר. אנחנו לא מוכנים לקבל נוכחות איראנית בסוריה בשום מקום, וכמו שבוודאי שמעת לא פעם, אנחנו נפעל נגד כל התבססות איראנית בסוריה. לגבי נסיגה של 40 ק"מ או 80 ק"מ, זה לא משנה. לכן אנחנו ברגע שמזהים נוכחות איראנית פועלים וככה זה גם יימשך".

בהתייחסו לזרם הפליטים הגובר שהגיע מאזור הקרבות במחוז דרעא והתמקם סמוך לגבול עם ישראל, הדגיש ליברמן כי ישראל אינה מוכנה לקלוט אף פליט בשטחה, אך מוכנה להעניק סיוע הומניטרי.

ליברמן התייחס בדבריו למצב ברצועה עזה, ולהחלטה שהתקבלה אתמול לסגור את מעבר כרם שלום, במטרה ללחוץ על החמאס להפסיק את טרור העפיפונים ובלוני התבערה. הוא ציין כי בהתאם להחלטה, שיישומה החל היום, לרצועה יוכנסו אך ורק מזון ותרופות: "אני מקווה שזה מסר שנקלט אצל ראשי החמאס, ונראה הפסקה מיידית בכל ההצתות, הבלונים והפרובוקציות שראינו לא רק בשלושת החודשים האחרונים".

תגיות:רמת הגולןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה