חינוך ילדים

מה נעשה כדי לגדל ילדים מאושרים?

פתאום הוא אומלל, ואת רק רוצה לראות אותו מאושר. כאן ועכשיו. אפשר?

  • כ"ו תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בפעם הקודמת העליתי כמה שאלות. אחת מתוכן הייתה, האם כדאי לפצות ילד בוכה עם ממתק?

הדרישות של הילדים גדלות יחד אתם.

אם ניתן להם כל מבוקשם, האם ירגישו אז מאושרים?

ידוע עד כמה אנחנו רודפים אחרי האושר, והנה האושר בורח מאתנו. אנחנו גם רודפים אחרי הילד במאמץ לגרום לו להיות מאושר, והילד רק מרבה להתלונן.

אז מה כן אפשר לעשות בשביל לגדל ילד מאושר?

  1. אמא יקרה, נעשה הפעם תרגיל קטן. שבי בנחת, ונסי להיזכר בפעם האחרונה שהחלטת ללכת על דיאטה. באותו מעמד חשוב של התחלת דיאטה החלטת שבשבת בבוקר מותר לך, לכבוד היום הקדוש, לאכול 2 קוביות שוקולד. הגיע שבת בבוקר. את אוכלת חתיכה אחת, חתיכה שניה, והנה ידך כבר בדרך לחתיכה השלישית. מלחמה מתחוללת בתוכך. עוד קובייה אחת לא תוסיף ולא תגרע, נכון? את אומרת לעצמך. והנה את שומעת עוד קול בתוכך שאומר: "החלטתי רק שתיים". לאיזה קול תקשיבי? איך תרגישי אם תאכלי עוד קובייה? איך תרגישי כשתחליטי להישאר נאמנה להחלטתך הראשונה? איזו מבין 2 ההחלטות תגרום לך להרגשת סיפוק ועוצמה? ברור לי שכאשר אנו מפעילים את היכולת שלנו להישאר נאמנים למה שהחלטנו, זה גורם לנו להרגיש טובים, עוצמתיים, חזקים. הרגשה של אני שולטת בו והוא לא בי. אכן. חז"ל לימדונו "איזהו גיבור? הכובש את יצרו".
  2. גם לילדינו פיתויים מפיתויים שונים. בסופר, בתור הארוך לקופה, מחייכים, קורצים להם ממתקים מושכים. לחברים שלהם שלל המצאות חדשות. את אמרת לילד: "לא!". והילד מתחנן על נפשו. נראה אומלל. וכל רצונך לראות ילד מאושר, והיית רוצה לראות אותו מאושר כאן ועכשיו! בואי נתאזר קצת בסבלנות. את בטוחה, אמא, שהסירוב שלך לתת לילד את מבוקשו מוצדק ונכון? התמודדות עם האתגר שהצבת לו יחשל אותו. ידרוש ממנו לגייס כוח פנימי של התגברות. איך נעזור לו להגיע לכוח הפנימי הזה ולפתח אותו? ע"י אמון. אמון ביכולתו של הילד להתמודד עם האתגר.גם אם קשה לו עכשיו נראה מול עינינו את החזון של הילד המתבגר שלנו עם כוחות פנימיים איתנים להשיג את מה שהוא אכן רוצה להשיג. בכך ניתן לו גם את הכוח להתמודד עכשיו עם האתגרים הילדותיים שהוא נתקל בהם.

 

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים", מנחת קבוצות הנחייה לסבתא שהיא גם אימא וגם חמות ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד  saralangzam@gmail.co

תגיות:אושרילדיםחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה