חדשות בארץ

הממשלה אישרה: בתוך 60 יום – הצעת חוק להפעלת מערך חדש למשגיחי הכשרות

שר הדתות והרבנות הראשית יגישו במשותף את הצעת החוק, שתנתק את הזיקה בין המשגיחים לבתי העסק

( צילום: פלאש 90)( צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה החליטה היום (ראשון) בישיבתה כי בתוך 60 יום תגובש הצעת חוק להפעלת המערך החדש של משגיחי הכשרות. במסגרת מערך זה ינותק הקשר הישיר הקיים כיום בין משגיחי הכשרות לבתי העסק עליהם הם מפקחים מבחינה הלכתית. את הצעת החוק יכינו במשותף שר הדתות והרבנות הראשית. החלטת הממשלה התקבלה לאחר התייעצויות קדחתניות שניהלו במהלך הלילה שר הפנים אריה דרעי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

הצורך בהקמת מערך חדש למשגיחי הכשרות נוצר בעקבות הוראת בג"ץ לפני כשנה, שפסלה את ההסדר הקיים עד עתה, לפיו המשגיחים מקבלים את משכורותיהם מבתי העסק המושגחים על ידם. בג"ץ קבע, כי הסדר זה אינו ראוי, מפני שהזיקה ישירה בין המשגיח למושגח אינה ראויה, עלולה להביא למעשים פליליים ואף לפגוע באיכות הכשרות. על המדינה הוטל להקים בתוך שנה מערך כשרות חדש שיוודא את יישומה של הוראת בג"ץ. בעקבות הוראה זו, החליטה המדינה על הקמת מערך כשרות חדש, אשר יכלול חברות קבלניות שיעסיקו את המשגיחים, אך ההחלטה לא יושמה. מכיוון שהמועד שהקציב בג"ץ למימוש הוראתו כבר חלף, נוצר חשש כי העסקתם של אלפי המשגיחים תהפוך לבלתי חוקית.

הצעת ההחלטה שגיבשו דרעי ומנדלבליט זכתה להתנגדות של משרד האוצר בראשותו של השר משה כחלון, אך לאחר הפסקה בדיון התקבלה ההחלטה לבסוף. כחלון הגיב בהומור: "תמיד דרעי מנצח. לא משנה מה יהיה – הארכות, פנדלים – בסוף הוא מנצח".

יצוין, כי המדינה תצטרך לבקש מבג"ץ דחייה שתאפשר את הקמתו של מערך הכשרות, מכיוון שכאמור המועד האחרון שנקבע על ידי בית המשפט להקמתו כבר חלף.

תגיות:כנסתכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה