כתבות מגזין

אמו של ילד הסובל ממוגבלות קשה: "בכינו מהתרגשות. אין באמת מילים להודות על דבר כזה"

עשרות נערי תיכון חגגו אתמול בר מצווה לילדים הסובלים ממוגבלות שכלית קשה. האירוע, שהתקיים בהשתתפות הזמרים ישי לפידות, חיים ישראל ויניב בן משיח, הצליח מעל למצופה. "זו ההכנה הכי טובה שיכולתי לבקש לבר המצווה שלי", אמר אחד התלמידים שנכח באירוע

  • כ' תמוז התשע"ח
אא

התרגשות רבה נרשמה באירוע בר מצווה מיוחד שהתקיים אתמול. יוסף חיים, נתנאל, אליהו, אברהם ונועם הם ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה, אשר אינם מסוגלים לבטא את בקשתם במילים. עם זאת, על פניהם ובתנועות גופם ניכר שבוודאי היו רוצים לחגוג "בר מצווה" כמו כולם.

בעקבות המוגבלות השכלית והתפתחותית ממנה סובלים ילדי "עלה", הם מטופלים במרכז שיקומי לאנשים עם מוגבלויות, ושם מאמינים כי גם להם מגיע לחגוג את בר המצווה, כמו כולם. וכך, בעקבות זאת, הגיעו עשרות תלמידי כיתה ז' וכיתה ט' על מנת לחגוג יחד עם חמשת ילדי "עלה" את כניסתם לגיל מצוות.

בתוך כך, וכאחד משיאי האירוע, הקפיצו הזמרים חיים ישראל, ישי לפידות ויניב בן משיח את החוגגים, כאשר יחד עם הזמרים המוכרים סבבו תלמידי הישיבות את הילדים המיוחדים שחגגו את אירוע בר המצווה בכסאות הגלגלים, שרו ורקדו איתם, ושמחו את בני משפחותיהם.

אמו של אחד מילדי בר המצווה סיפרה בתום האירוע: "זה פשוט אירוע של מלאכים. אנחנו מתרגשים כל כך לראות את הילדים שלנו חוגגים בר מצוה. בכינו מהתרגשות. אין באמת מילים להודות על דבר כזה. עברנו כברת דרך ארוכה מאוד עם הבן לאורך השנים, אבל אף פעם לא חשבנו שנזכה לחגוג לו בר מצוה".

מאיר, אחד מהתלמידים שנכחו באירוע, אמר לסיכום הדברים: "אני בעצמי הולך לחגוג בר מצווה בחודש הבא, חלק מהחברים שלי כבר חגגו בר מצווה, וזו באמת ההכנה הכי טובה שיכולה להיות לי לבר המצווה. זה כל כך מיוחד בשבילי לבוא ולחגוג גם עם ילדים עם מוגבלויות. הם כמונו, ומגיע להם לחגוג ממש כמונו. אני מרגיש שהשמחה שלי בבר המצווה שלי תהיה שונה לגמרי אחרי המפגש היום. אני מבין עכשיו הרבה יותר כמה החיים שלי טובים ומאושרים, ומודה לה' על כך".

תגיות:בר מצווהילדיםמוגבליות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה