שידוכים וחיפוש זוגיות

על מה לוותר בשידוכים, והאם ראוי לעקוף? תשובותיו הנוקבות של הרב שטיינמן זצ"ל

האם אפשר לעקוף אח גדול, האם ראוי שהאישה תהיה מבוגרת יותר מהבעל, ואיזו סגולה מומלצת לשידוכים? מקבץ מיוחד מהגראי"ל שטיינמן זצ"ל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. "הרבה שידוכים יורדים רק בגלל גאווה", אמר הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. בעת שניגשו אליו משודכים, בשאלה על מה לוותר כשניגשים לשידוכים, השיב הרב: "לוותר על 'מה יאמרו הבריות'"...

2. הרב זצ"ל סיפר אודות שידוך מעניין, ובו בת 30 נישאה לאלמן, אבל לילדים כבן 60. "והאלמן לא היה אדם חשוב, שהיה כדאי להינשא לו בשל שמו", ציין הרב והוסיף: "לזוג הזה נולדו בן ובת. הבן גדל וכיהן כראש ישיבת פוניבז', והוא הגאון הרב מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל, והבת נישאה לגאון רבי שמואל הכהן רוזובסקי זצ"ל, ראש כולל ללימוד סדר קדשים בביתו של הרב שמואל סלנט בעיר העתיקה ומחבר הספר 'אמרות שמואל'.

3. בנושא גיל הבעל וגיל האישה, השיב הרב שטיינמן כי אשתו (הרבנית תמר ע"ה) היתה מבוגרת ממנו ב-5 שנים, "והיה טוב מאוד", השיב. 

4. בנושא הדילוגים, אם לוותר לאח או לאחות להינשא קודם, השיב הרב שטיינמן כי מצד הדין אין כל בעיה, ואין קשר בין אח אחד לאחיו. "אך, היות שבדרך כלל מצטערת הגדולה", הוסיף הרב במתק שפתיו, "יש לפייסה ולהסביר לה שלא יקשה עליה אם אחותה תתארס, כי הרי לכל אחד נגזר מי תהיה הזיווג שלו, ואדרבה - דווקא על ידי הוויתור יכולה להיות לה זכות שתשתדך". עוד השיב הרב בנושא הכואב של הדילוגים, כי "לא ייתכן שכולם יתעכבו בגלל בת אחת. לאחר מכן הם נעשים מבוגרים כולם".

5. הרב שטיינמן על ידי משפחה, בה מספר ילדים מצפים לזיווגם, במה להתחזק על מנת לקרב את השידוך. השיב לאחר מחשבה: "ברכת אשר יצר בכוונה מילה במילה". הרב הוסיף והסביר כי "כיוון שאומרים ברכה זו פעמים רבות במשך היום, ואדם כבר רגיל בזה ויכול לבוא למצב שאומרו ללא מספיק תשומת לב... מה שאין כן, אם יתבונן ויקדיש לזה זמן קצר ויאמרו בכוונה – זה דבר גדול, וניתן לעשותו כמה פעמים ביום".

הרב זמיר כהן: מה ומתי חייבים לספר, ומה מותר במקרים מסוימים להסתיר בשלבים מוקדמים בשידוכים?

 

תגיות:הרב שטיינמןזוגיותשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה