לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף: צעד אחד קטן שמציל נפשות הרבה

כיצד אפשר להציל נפשות? באיזה עניין ביקש מרן מכל אדם "שלא ישב בחיבוק ידיים"? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ michal fattal)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ michal fattal)
אא

אני רגיל לומר, עד היום, שמונה מאות שנה אחרי פטירת הרמב"ם עליו השלום, אנחנו צמאים לדבר ה' לשמוע מלה אחת שלו, כל מלה של הרמב"ם 'מזבין מילי בדינרי', דבריו כמו לשון זהב. כשהיה ילד, קראו לו הרמב"ם? קראו לו משה בן מימון, היה ילד כמו כל הילדים, היה בכיתה א' כיתה ב' כיתה ג', מה קראו לו? משה או 'מושיקו', לא קראו לו מוישל'ה, הוא לא היה אשכנזי...

וזה משה האיש, איך צמח וגדל ועשה, חיבר את חיבוריו שמאירים עיני ישראל בהלכה, בלעדיו היינו מגששים כעיור באפילה.

אתה יודע מה יצא מהילד הזה שאתה מוציא אותו מהסטרא-אחרא מבית-ספר חילוני לבית-ספר דתי? הוא יצא תלמיד-חכם, יהיה מאור העולם, אי אפשר לדעת מה שיהיה. לא לחדול מכל עמל להצלת ילדים שנמצאים בבית-ספר חילוני. להביא אותם לבית-ספר דתי לגדל אותם לתורה, זו זכות שאין ערוך אליה, אי אפשר להעריך אותו.

כל אחד ואחד יעשה הדברים האלה, לא המדרש עיקר אלא המעשה, ברוך ה' תהלות לאל יתברך גבר עלינו חסדו אנחנו לומדים, אבל צריך מעשה, ללכת. מי שיש לו השפעה ידבר עם שכן קרוב ידיד, "למה הבן שלך לא ילמד בתלמוד תורה, לא חסר לו שכל, יוכל להיות אחר כך מורה הוראות בישראל, דיין שדן דין אמת לאמיתו שנעשה שותף לקב"ה במעשה בראשית" .

כל אדם שלומד סופו שיודע, על 'אין פותחין בנולד' כתבו התספות  חזקה על כל אדם שנכנס לבית המדרש שיצא תלמיד חכם. זה חזקה, זה לא דבר שהוא למעלה מהטבע, זה טבעי שמי שהולך לבית-המדרש נהיה תלמיד-חכם. קודם צריך ללכת לתלמוד-תורה, ואחר כך מחיל אל חיל לישיבה קטנה, אחר כך ישיבה גדולה, כולל, ואחר כך יהיה גדול הדור מורה הוראות בישראל.

כמה זה זכות למי שמזכה את הרבים, אין לך למעלה ממנו, זכות הרבים תלויה בו, נותנים לו בשמים אשראי, חיים ארוכים כדי שיוכל להציל ולעשות בעם ישראל, לזכות עוד את הרבים, להגדיל תורה ולהאדירה. כמה זה חשוב כמה זה טוב.

אדם שלומד תורה לעצמו, הלואי שיצא ידי חובתו, אבל ללמד תורה לאחרים, כמה אנשים מסכנים יש שלא מבינים שלא יודעים והוא מלמד אותם כאשר ישא האומן את היונק, לאט לאט. הזכות שיש לו למעלה בשמים אי אפשר לשכוח אותו.

אצל הקב"ה יתברך שמו 'אין שכחה לפני כסא כבודך', נותנים לו חיים טובים, אושר, נותנים לו הכל, 'שאל ממני ואתנה גוים נחלתך' .

כל אחד ואחד לא יטמון ידו בצלחת, לא ישב בחיבוק ידים, חייב לעשות! 'למען יברכך ה' אלהיך בכל מעשה ידיך אשר תעשה' , יכול יהא יושב ובטל? תלמוד לומר בכל אשר תעשה , אתה עושה וה' עוזר לך, תהיה לך סיעתא דשמיא, תשפיע על אחרים, על שכנים ידידים ומכרים, תדבר עמם בדרכי נועם, לא חס ושלום בחיל ובכח, 'לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' צבאות' , דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום .

כמה זו זכות גדולה להציל נפשות של הילדים הרכים המסכנים האלה שלא טעמו טעמה של תורה, להביא אותם לתורה, לקרב אותם לתורה, אשרי מי שעושה כך, אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:זיכוי הרביםהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה