חדשות בארץ

"לא הכל פוליטיקה. יש לי גם אמונה": מירי רגב שלא הכרתם, בשיחה על מתווה הכותל

עכשיו זה סופי: שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה לראש הממשלה שאין בכוונתה לקחת חלק במתווה הכותל שהוצע, ולהיענות בזאת לדרישות הרפורמים. "את הכותל אני רוצה לשמור לתפילות על פי מסורת ישראל ועל פי הרבנים הראשיים", אמרה

בעיגול: מירי רגב (צילום רקע: פלאש 90)בעיגול: מירי רגב (צילום רקע: פלאש 90)
אא

עכשיו זה סופי: שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה לראש הממשלה שאין בכוונתה לקחת חלק במתווה הכותל שהוצע, ולהיענות בזאת לדרישות הרפורמים. "חברים יקרים, בחודשים האחרונים התלבטתי קשות, ומצפוני לא נתן לי שקט", כתבה רגב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה. "לא יכולתי לאשר את מתווה הכותל באופן שהיה פוגע בסדרי עולם. דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום שבו נשים וגברים מתפללים יחד – לא מקובלת עליי, ולא על מורשת ישראל.

"החלטתי להיות נאמנה למצפוני, ולכן הודעתי לראש הממשלה שאין בכוונתי לאשר את מתווה הכותל מתוקף סמכותי כיו"ר הוועדה למקומות קדושים. כל אדם רשאי לבקר בכותל, ולשאת תפילתו לבורא עולם – ובתנאי שיעשה זאת מתוך כבוד למקום ולמורשת ישראל.

"שבנו אל הקדוש שבמקומותינו שלא על מנת לבזות אותו. כולי אמונה ותקווה שנשמור על קדושת הכותל, ונכבד אותו", סיכמה.

 

"את הכותל אני רוצה לשמור לתפילות על פי מסורת ישראל ועל פי הרבנים הראשיים"

בתוך כך התראיינה רגב לעמית סגל וירון דקל בגל"צ, ואמרה כי "לא הכל זה פוליטיקה. יש לי גם אמונה, ויש מקום אחד שהוא קודש הקודשים של העם היהודי וזה הכותל. לכל מקום יש את הכללים שלו. לא יכול להיות שרק במדינת ישראל אנחנו הולכים להפוך את המקום הקדוש ביותר שלנו למקום של ריבים, צעקות, ומקום שאין בו שום קדושה".

רגב ממשיכה בשלה ואומרת כי "לא הכל זה פוליטיקה וחישובים פוליטיים. יש לנו גם אמונה, יש לנו גם דרך וקווים אדומים. אני אומרת לך שאת הכותל אני רוצה לשמור לתפילות על פי מסורת ישראל ועל פי הרבנים הראשיים".  

האזינו לדבריה של רגב בראיון עם עמית סגל וירון דקל בגלי צה"ל:

 

 

תגיות:כותלמירי רגבאמונהמתווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה