חדשות בארץ

הסוף לאבסורד: הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים אושרה בקריאה ראשונה

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה הבוקר לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים מהכספים שמועברים על ידי ישראל לרשות הפלסטינית. ההצעה עברה בנוסח המקורי, לפיו לא יהיה לקבינט גמישות בקיזוז הכספים

  • י"ד תמוז התשע"ח
הכנסת, (צילום: פלאש 90)הכנסת, (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת החוץ והביטחון אישרה הבוקר (רביעי), לאחר דיונים ממושכים שנערכו בימים האחרונים על אודות נוסח החוק, את חוק ניכוי הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, החוק צפוי לעלות להצבעה לקריאה שנייה ושלישית במליאה ביום שני הקרוב  הניכוי שיתבצע לרשות יהיה לפי היקף הכספים שהרשות מעבירה לפעילי טרור ומשפחותיהם, הערעור שהגישה המדינה על קידום החוק נדחה.

לפני שבועיים אישרה הוועדה את החוק, "חוק ניכוי הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, לפי היקף הכספים שהרשות מעבירה לפעילי טרור ומשפחותיהם". לקראת הצבעת הוועדה אז חשף משרד הביטחון את הסכומים שמקבלים מחבלים מן הרשות הפלסטינית, ביניהם רוצחי משפחת סלומון והנקין, ורוצחי הרבנים שבח ובן-גל שירוויחו כל אחד למעלה מ-10 מיליון שקל במהלך חייהם. לפי לשון הצעת החוק: "מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מכוח יישום הסכמי הביניים ינוכו סכומים שהרשות הפלסטינית מעבירה לפעילי טרור ולבני משפחותיהם". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "הצעת החוק נועדה לקבוע הוראות לעניין ניכוי של כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור, מתוך הכספים המועברים על־ידי ממשלת ישראל לרשות מכוח חוקי יישום הסכמי הביניים עם הרשות. הכוונה לכספים המשולמים לפעילי טרור כהגדרתם המוצעת, בשל היותם פעילי טרור, או לבני משפחותיהם של פעילי טרור שנפצעו או שנהרגו, או לכספים המשולמים לאסירים או עצורים אחרים בשל ביצוע או ניסיון לביצוע של עבירה שיש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה או בביטחון הציבור, או לבני משפחותיהם, כתגמול על פעולות הטרור שביצעו".

הצעת החוק המקורית השאירה לקבינט המדיני-ביטחוני גמישות בשיקול הדעת אם להתיר את העברת הכספים או להחליט על הקפאה, אך הצעה זו נדחתה על-ידי הוועדה.

תגיות:משכורותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה