חדשות בעולם

החוק שעורר סערה בינלאומית - תוקן. הכירו את 'חוק השואה' החדש

הפרלמנט הפולני תיקן את 'חוק השואה', שחולל סערה בינלאומית והסיר ממנו את הסנקציות הפליליות

  • י"ד תמוז התשע"ח
ראש ממשלת פולין (צילום: shutterstock)ראש ממשלת פולין (צילום: shutterstock)
אא

הבוקר (רביעי) תיקן הפרלמנט הפולני את חוק השואה, שחולל סערה עצומה ומתיחות ביחסי ישראל - פולין.

כזכור, לפני כחמישה חודשים, ערב יום השואה הבינלאומי, אישר הפרלמנט הפולני חוק המטיל סנקציות פליליות על מי שיציינו כי לפולין יש אחריות על מה שאירע בשטחה בתקופת מלחמת העולם השנייה תחת השלטון הנאצי. החוק שזכה לכינוי 'חוק השואה' יצר משבר ביחסי ישראל-פולין. ראש הממשלה ושר החוץ, מר בנימין נתניהו, נשיא המדינה וגורמים בכירים נוספים הביעו עמדה נחרצת נגד החוק ופעלו לשינויו. על הפרלמנט הפולני הופעלו לחצים מצד ישראל ומדינות נוספות, בכללן ארצות הברית, לרכך את החוק ולבטל את הסנקציות הפליליות.  

הבוקר, כאמור, הצהיר ראש ממשלת פולין, מטיאוש מורבייצקי, כי הפרלמנט הפולני החל בהליכים לשינוי החוק, בכללם הוצאת הסנקציות הפליליות. מספר שעות לאחר מכן יצאה הבהרה מלשכתו, כי מטרתו של החוק הייתה להגן על שמה הטוב של פולין, ובעקבות הדיון הציבורי תבוטל הענישה, אשר הסיטה את תשומת הלב מכוונת החוק. לאחר מכן תוקן החוק בפרלמנט הפולני.

למרבה היגון, כ-3.3 מיליון יהודים חיו בפולין ערב מלחמת העולם השנייה. לאחר כיבושה של פולין בידי גרמניה וברית-המועצות בספטמבר 1939, נכלאו בגטאות רוב היהודים שנותרו בשטח הכיבוש הגרמני וכעבור פרקי זמן שונים נשלחו למחנות ריכוז ולעבודות כפייה. בתום המלחמה שרדו כ-380,000 מיהודי פולין בפולין עצמה, בברית-המועצות ובמחנות ריכוז על אדמת גרמניה ואוסטריה, היתר נרצחו, בעיקר בגטאות ובשישה מחנות ההשמדה: חלמנו, בלז'ץ, סוביבור, טרבלינקה, מיידנק ואושוויץ-בירקנאו.  

תגיות:פוליןחוק השואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה