חדשות בארץ

פיתוח ישראלי חדש: צמיד רפואי שיציל חיי חיילים פצועים

צמיד רפואי דיגיטלי שיולבש על החייל הפצוע, יעניק לחובש המטפל את כל המידע הרפואי הנדרש לצורך הטיפול בנפגע. מדובר בפיתוח חדשני כחול לבן שבעתיד אף ייהפך למדבקה

  • י"ב תמוז התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Yonatan Sindel)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ Yonatan Sindel)
אא

פיתוח חדשני יסייע בהצלת חיי חיילים פצועים: שעון שיולבש על החייל הפצוע יעניק לחובש המטפל את כל המידע הרפואי הנדרש על הפצוע בשטח, מבלי לעסוק באותה שעה במדידות לחץ דם וקצב נשימה, כך על פי דיווח 'ישראל היום'.

הצמיד, המכונה גם "הצמיד הרפואי הדיגיטלי", יסייע אף במקרים של טיפול תחת אש או בשעת חשיכה. פיתוח ישראלי זה משותף לטכניון, חיל הרפואה, החטיבה הטכנולוגית וזרוע היבשה.

הצמיד ישדר תמונת מצב לחמ"ל של חיל רפואה. הנתונים שיתקבלו יעזרו לרופאים ולמפקדים לקבל החלטה בנוגע לרמת דחיפות הפינוי, ובאלו אמצעים להיעזר על מנת לפנות את הנפגע.

כמו כן, הטיפול אותו יקבל החייל בשטח כדוגמת טיפול בתרופות, חוסם עורקים, הכנסת עירו, אף הם יתועדו בזמן אמת. השעון יסרוק ברקוד המוטבע על כל ציוד רפואי, וכך יתקבלו הנתונים מידית בחמ"ל, ובעת הגעת הפצוע לביה"ח יקבל הצוות הרפואי את כל הנתונים הנדרשים לטיפולו.

בהמשך, כך נודע בדיווח, השעון עתיד להיהפך למדבקה שתיצמד לכל חלקי הגוף ולא רק ליד. בנוסף שוקלים לשדר את המידע על הפצוע גם לחדרי הטראומה בבתי החולים.

תגיות:צמידחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה