חדשות יהדות

שוב סערה בעקבות הנחת תפילין: קנס בסך 475 ₪

חסיד חב"ד שהציע לזכות את העוברים והשבים במצוות הנחת תפילין נקנס בסך 475 ₪ משום שדוכנו, שפועל מעל 4 שנים, הוקם בלא היתר. לאחר דין ודברים הורה ראש עיריית ירושלים על ביטול הקנס

  • י' תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מהומה בירושלים: חסיד חב"ד שהציע לזכות את העוברים והשבים במצוות הנחת תפילין, נדרש על ידי פקח עירייה ביום שישי האחרון לפנות את הדוכן באופן מידי. כמו כן נקנס בסך 475 ₪ משום שדוכנו, שפועל מעל 4 שנים, הוקם בלא היתר.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: ״עיריית ירושלים רואה בהערכה את פעילות תנועת חב״ד בעיר וברחבי הארץ, במטרה לאהבת ישראל וקירוב לבבות. לעירייה שיתוף פעולה מצויין עם נציגי חב״ד ופעיליה, ויש לציין כי אנשי חב״ד נוהגים באופן כללי לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לצורך הצבת מתקנים ודוכנים ברחוב".

עוד נמסר כי: "במקרה זה מדובר בתלונות שהגיעו לפיקוח העירוני על הצבת דוכן ללא הסדרה כחוק. לצערינו למרות בקשות העירייה וההתראות מראש, סירב בעל הדוכן לבצע את הנדרש ממנו לקבלת ההיתר החוקי ואף הרחיב את הדוכן בסככה ושלטים ללא אישור. לבקשת ראש העיר ניר ברקת ובתיאום עם התובע העירוני יובהר למפעיל הדוכן כי הקנס שניתן לו יבוטל ובעל הדוכן יתבקש להסדיר את המשך פעילותו כחוק, באופן שיניח את דעת כל הצדדים ועל פי הנוהל העירוני״.

עופר ברקוביץ, המועמד לראשות העיר מסר: ״ירושלים היא בירת העם היהודי, ועלינו להיות אחראים לכך שכל תושב ירגיש בה נוח, ושיהיה לו חלק בהוויה של העיר – חילוניים, דתיים וחרדים. אסור לייצר תמונה מפלגת בעם של מלחמה ביהדות ובתפילין.

צריך למצוא את הנוסחה לחיים משותפים בכבוד. אם הדוכן אינו חוקי, צריך לבחון האם ניתן להסדיר את הנושא, כך שכל אחד ואחת יוכלו להרגיש חלק בירושלים של כולנו״.

תגיות:קנסתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה