עובדות ביהדות

בצל חוק הגיוס: 5 נקודות בסיסיות שאסור לנו לשכוח

במצב הביטחוני הנוכחי – אנו חייבים עוד הרבה לומדי תורה שיגנו על העם היהודי. במציאות הצבאית והמדינית שהתהוותה מסביבנו – עיוות הוא לחשוב שהצבא הוא שינצח בדרך הטבע. זו הטמנת ראש בחול

  • ח' תמוז התשע"ח
אא

1. השבוע הוגשה טיוטת חוק הגיוס, שנוסחה וגובשה על ידי צוות מקצועי של משרד הביטחון. על פי טיוטת החוק, מדינת ישראל לא תכפה על מי שחשקה נפשו בתורה, להתנתק מבאר המים החיים. בן תורה שקיבל על עצמו עול תורה יקבל פטור מעול הגיוס. בני הישיבות ואברכי הכוללים לא יהיו מאוימים יותר.

2. במאמר המערכת ב'יתד נאמן', כותב העורך את הדברים הבאים: "מה שעצוב הוא שמדינת ישראל לא השכילה להבין את ערכו של לימוד התורה, ולכן טרם חוקקה חוק יסוד שמעניק ללומדי התורה את מעמד העל הראוי להם בחוק: שומרי הקיום של עם ישראל שתורתם מגנא ומצלא.

"משום כך, מנסה טיוטת החוק להטיל קנסות על תקציב הישיבות, באם לא יעמדו בתנאים שלהם. אף שלא תיפול שערה משערת ראשו של אף בחור ואברך שנפשם חשקה בתורה – הניסיון להכות את היהודי בכיסו הוא ניסיון מקומם שמסעיר את הלבבות".

3. "וכי אפשר להעלות על הדעת שבני ישיבות ילכו להתגייס לצבא?" שאל הרב גרשון אדלשטיין, באחת משיחותיו הנוקבות. "הרי דבר זה משול לטייס בצבא שעוזב את תפקידו ורוצה להיות חייל פשוט ולא טייס.

"למרת שהסכנה יותר גדולה להיות חייל קרבי, הרי הוא פושע בזה שעוזב את תפקידו ומפקיר את יושבי הארץ, כי הוא חייב להגן בתפקיד של טייס. ומי שעוזב את תפקידו נקרא עריק ועונשו חמור מאוד. כל מי שיש לו תפקיד והוא עוזב את תפקידו ובורח מן המערכה, מענישים אותו מפני שהוא מעמיד בסכנה את כל המצב הביטחוני. לכן מי שעוסק בתורה הרי זו ההגנה הגדולה ביותר.

הרב אדלשטיין המשיך וציטט את דברי חז"ל במסכת מכות: "עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים – מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה? שערי ירושלים, שהיו עוסקים בתורה.

מסכם הרב אדלשטיין את דבריו: "והיינו, כי התורה מגינה ומצילה, וגם הצבא לא שייך שיצליח בלי זכות התורה".

4. ומה בנוגע לשוויון במידת הסיכון העצמי? רבים טוענים כי בחורי הישיבות אינם מסכנים את חייהם, כמו החיילים שבשדה הקרב. אותם טוענים מפספסים נקודה בסיסית אחת: מכל 10 חיילים, לפוחת 8 מהם אינם נמצאים במצב של סיכון כלל.

רק בימים אלו התפאר תא"ל ערן שני – ראש חטיבת תכנון ומינהל כוח האדם בצה"ל באוזני התקשורת, כי לקראת מחזור הגיוס הקרוב "הגדלנו את מספר העמודות במוקד השירות שלנו מ-80 נציגי שירות ל-120, נוסף על 30 עמדות דיגיטל". עוד ציין וחשף כי "ממוצע זמן המענה לשיחה עומד על חצי דקה בלבד, זאת בעוד במוקדי השירות הגדולים במדינה יש להמתין זמן ארוך בהרבה. זאת על אף שהיקף הפניות עומד על 7,500 – 8,000 שיחות ביום". הצבא מתפאר שיש לו כל כך הרבה חיילים מיותרים שהוא חייב לגייס אותם בגלל העיקרון של "צבא העם", עד כדי כך שיש לו שירות מענה אנושי יותר טוב מאשר באזרחות. טלפון ובן ישיבה שתורתו מגנא ומצלא – זה שוויון בנטל?

גם לוחמי כיפת ברזל והסייבר, שאין חולק על תרומתם המשמעותית במערכה, לא מסכנים את חייהם. אין שוויון בנטל הסכנה. כדי שעם ישראל ינצח – אנו חייבים את לומדי התורה המחזיקים האמיתיים בזכויותיהם את העם והביטחון. הם ההגנה הטובה ביותר שיש.

5. במצב הביטחוני הנוכחי – אנו חייבים עוד הרבה לומדי תורה שיגנו על העם היהודי. במציאות הצבאית והמדינית שהתהוותה מסביבנו – עיוות הוא לחשוב שהצבא הוא שינצח בדרך הטבע. זו הטמנת ראש בחול.

בלי לומדי תורה אין לנו זכות קיום, ויש מעט מידי, הרבה פחות לומדי תורה מהנחוץ והדרוש. הבה נתחזק בלימוד התורה, ונקווה שבהקדם יקבלו לומדי התורה, המגנים האמתיים עלינו, את  כבוד הראוי להם ביושר.

תגיות:חוק גיוסלומדי התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה