אמונה

האם הבורא אוהב אותנו? 4 הוכחות שאי אפשר להתווכח איתן

להלן מספר נקודות המוכיחות בעליל את אהבת השם לברואיו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נְצַיֵּן כַּמָּה נְקֻדּוֹת הַמּוֹכִיחוֹת בַּעֲלִיל אֶת אַהֲבַת ה' לִבְרוּאָיו:

א. נִתְבּוֹנֵן, נִצְטַוִּינוּ לִקְרֹא בְּכָל יוֹם קְרִיאַת שְׁמַע, וּבָהּ כָּתוּב "וְאָהַבְתָּ אֵת ה' אֱלֹקֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֹדֶךָ", דְּהַיְנוּ אֲפִלּוּ נוֹטֵל נַפְשְׁךָ, אֲפִלּוּ נוֹטֵל כָּל מָמוֹנְךָ- תֹּאהֲבֵהוּ! הֲיִתָּכֵן לֶאֱהֹב אֶת זֶה הַנּוֹטֵל נַפְשׁוֹ וּמָמוֹנוֹ שֶׁל אָדָם? הֲיַעֲלֶה עַל הַדַּעַת שֶׁיָּקוּם מוֹשֵׁל וִיצַוֶּה לִבְנֵי עִירוֹ לִמְסֹר עֲבוּרוֹ אֶת כָּל רְצוֹנוֹתֵיהֶם- "בְּכָל לְבָבְךָ", לָמוּת בִּשְׁבִילוֹ- "בְּכָל נַפְשְׁךָ", לִתֵּן כָּל מָמוֹנָם עֲבוּרוֹ- "בְּכָל מְאֹדֶךָ"?! הֲלֹא בַּקָּשָׁה שֶׁכָּזוֹ תֵּחָשֵׁב לְמוּזָרָה, וְאוּלַי אַף תְּקוֹמֵם.

הֵיאַךְ, אִם כֵּן, תְּצַוֶּה אוֹתָנוּ הַתּוֹרָה עַל דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְקַיְּמוֹ, וּבִפְרָט לְאָדָם "קְשֵׁה יוֹם" גַּלְמוּד וַעֲרִירִי, הֵיאַךְ יָבִין צִוּוּי שֶׁכָּזֶה אִם לֹא בְּהֶכְרֵחַ שֶׁבָּרוּר הוּא שֶׁצִּוּוּי זֶה הַבָּא לָנוּ מִן הַבּוֹרֵא הוּא כְּדַאי לוֹ לְכָל אָדָם לְתוֹעַלְתּוֹ וּלְטוֹבָתוֹ לִתֵּן נַפְשׁוֹ וּמָמוֹנוֹ לַה' אַחַר שֶׁבְּוַדַּאי יֵשׁ לוֹ לַבּוֹרֵא, בְּרֹב אַהֲבָתוֹ לָאָדָם, לִתֵּן לוֹ פִּי כַּמָּה וְכַמָּה מִמַּה שֶּׁמִּתְבַּקֵּשׁ מִמֶּנּוּ.

ב. הִתְבּוֹנְנוּת נוֹסֶפֶת, הֵיאַךְ נִצְטַוִּינוּ בְּכָל יוֹם לָשֵׂאת פָּנֵינוּ, לְהִתְפַּלֵּל לַה', לִשְׁפֹּךְ לִבֵּנוּ לְפָנָיו וּלְבַקֵּשׁ בַּקָּשׁוֹתֵינוּ? הֲיִתָּכֵן שֶׁיִּפְנֶה אָדָם לְבַקֵּשׁ בַּקָּשׁוֹתָיו מֵאָדָם הַנֶּחְשָׁב לְשׂוֹנְאוֹ, אוֹ אֲפִלּוּ שֶׁאֵינוֹ אוֹהֲבוֹ, אוֹ שֶׁאֵינוֹ מַכִּירוֹ?! הֲלֹא לֹא יִפְנֶה אָדָם לְבַקֵּשׁ בַּקָּשׁוֹתָיו, רַק מִמִּי שֶׁהוּא מַכִּירוֹ וְיוֹדֵעַ שֶׁיֵּשׁ לוֹ חֵפֶץ לְהֵיטִיב לוֹ, וּבְהֶכְרֵחַ שֶׁהַמְּצִיאוּת הִיא: אַהֲבַת ה' לְעַמּוֹ בְּחֶמְלָה גְּדוֹלָה וִיתֵרָה, וְרַק מִכֹּחַ מֻנָּח פָּשׁוּט זֶה נִגָּשִׁים אָנוּ יוֹם יוֹם לְבַקֵּשׁ צְרָכֵינוּ מִלְּפָנָיו.

ג. וְעוֹד, הֲיִתָּכֵן שֶׁיִּפְנֶה אָדָם לְבַקֵּשׁ בַּקָּשׁוֹתָיו מִמִּישֶׁהוּ יוֹם אַחַר יוֹם, וְגַם בְּאוֹתוֹ יוֹם כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים?! הֲלֹא לְמַשָּׂא וָנֵטֶל יֵחָשֵׁב! גַּם הָאָב הָאוֹהֵב בְּיוֹתֵר, הֲיִסְבֹּל בֵּן שֶׁבְּכָל יוֹם שָׁלֹשׁ פְּעָמִים דּוֹפֵק לוֹ בְּדַלְתּוֹ וּמְבַקֵּשׁ מִמֶּנּוּ אֶת צְרָכָיו?! וְאִם כֵּן הֵיאַךְ תִּקְּנוּ לָנוּ חֲכָמֵינוּ זַ"ל לִפְנוֹת לַבּוֹרֵא יוֹם יוֹם בִּתְפִלָּתֵנוּ, וְשָׁלֹשׁ פְּעָמִים בְּכָל יוֹם לַעֲמֹד וְלַחֲזֹר וְלַעֲמֹד וּלְבַקֵּשׁ עַל נַפְשֵׁנוּ וְעַל נַפְשׁוֹת בְּנֵי בֵיתֵנוּ רְפוּאָה, פַּרְנָסָה, חָכְמָה וְכוּ'? אִם לֹא שֶׁהָיָה בָּרוּר לְאַנְשֵׁי כְּנֶסֶת הַגְּדוֹלָה, שֶׁהָיוּ מֵהֶם גַּם נְבִיאִים, שֶׁהַבּוֹרֵא מֵרֹב אַהֲבָתוֹ לָאָדָם מִתְעַנֵּג מִכָּךְ שֶׁהָאָדָם פּוֹנֶה אֵלָיו יוֹם יוֹם וַאֲפִלּוּ כַּמָּה פְּעָמִים בְּיוֹם, וַאֲפִלּוּ שֶׁתְּהֵא אוֹתָהּ בַּקָּשָׁה חוֹזֶרֶת וְנִשְׁנֵית, אִם לֹא שֶׁהַמֻּנָּח פָּשׁוּט שֶׁהַבּוֹרֵא מִשְׁתַּעֲשֵׁעַ בָּאָדָם הַפּוֹנֶה אֵלָיו כְּבֵן אָהוּב הַמִּתְרַפֵּק עַל אָבִיו וּמְשַׁעְשְׁעוֹ בְּדִבּוּרָיו, לֹא הָיוּ מְצַוִּים אוֹתָנוּ עַל כָּךְ, כִּי הֲלֹא הַהִגָּיוֹן הַטִּבְעִי טוֹעֵן שֶׁלְּמַשָּׂא וְאַף לְמִאוּס יֵחָשֵׁב זֶה הַנּוֹהֵג כָּךְ.

ד. עוֹד נִתְבּוֹנֵן, אַנְשֵׁי כְּנֶסֶת הַגְּדוֹלָה צִוּוּנוּ לְהוֹדוֹת לַה' וּלְבָרֵךְ לוֹ יוֹם יוֹם עַל כָּל אֲשֶׁר נֹאכַל וְנִשְׁתֶּה, בְּרָכָה לִפְנֵי וּבְרָכָה לְאַחֲרֵי. נִתְבּוֹנֵן, הַאִם יֵשׁ בָּזֶה סְבִירוּת? הִנֵּה לְהַמְחָשָׁה, בֵּן הַחַי אֵצֶל אָבִיו, נוֹטֵל כּוֹס מַיִם לִשְׁתּוֹת, פּוֹנֶה לְאָבִיו: אַבָּא, הֲרֵינִי מְבָרֶכְךָ עַל הַמַּיִם שֶׁהִנְנִי נוֹטֵל בִּרְשׁוּתְךָ... וּכְשֶׁמְּסַיֵּם לִשְׁתּוֹת פּוֹנֶה שׁוּב לְאָבִיו: אַבָּא, תּוֹדָה רַבָּה עַל הַמַּיִם... לְאַחַר דַּקּוֹת מִסְפָּר שׁוּב נוֹטֵל הַבֵּן פְּרִי מֵהַבַּיִת, וְשׁוּב פּוֹנֶה לְאָבִיו: אַבָּא, הֲרֵינִי מְבָרֶכְךָ עַל הַפְּרִי שֶׁהִנְנִי נוֹטֵל בִּרְשׁוּתְךָ... וּכְשֶׁמְּסַיֵּם לֶאֱכֹל פּוֹנֶה שׁוּב לְאָבִיו: אַבָּא, תּוֹדָה עַל הַפְּרִי... וְכֵן חוֹזֵר חָלִילָה כְּעֶשֶׂר אוֹ עֶשְׂרִים פַּעַם בְּיוֹם... הַלְנוֹרְמָלִי יֵחָשֵׁב בֵּן זֶה?! בְּוַדַּאי יִקַּח הָאַבָּא בֵּן שֶׁכָּזֶה לְטִפּוּל...

וְהִנֵּה לְגַבֵּי הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא צִוּוּנוּ חֲכָמֵינוּ לְבָרֵךְ עַל כָּל הֲנָאָה שֶׁנֶּהֱנִים אָנוּ מֵעוֹלָמוֹ שֶׁל הַבּוֹרֵא- בְּרָכָה לִפְנֵי וּלְאַחֲרֵי. מֵאָה בְּרָכוֹת לְפָחוֹת חַיָּב אָדָם לְבָרֵךְ בְּכָל יוֹם, עַל כָּל פְּעֻלָּה וּפְעֻלָּה הַנַּעֲשֵׂית עִמּוֹ, עַל כָּל אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה וְכַיּוֹצֵא, וְהַבְּרָכוֹת הֵמָּה בְּכָל פְּרָטֵי חַיֵּינוּ, כְּמוֹ: פּוֹקֵחַ עִוְרִים, מַתִּיר אֲסוּרִים, זוֹקֵף כְּפוּפִים, וְכַיּוֹצֵא בְּיֶתֶר בִּרְכוֹת הַשַּׁחַר שֶׁפֵּרְטוּ לָנוּ חֲכָמֵינוּ לְהוֹדוֹת לַה' וְעַד לִפְרָטֵי פְּרָטִים, כְּמוֹ עַל נְעִילַת הַמִּנְעָלִים, לְבִישַׁת הַבְּגָדִים, חֲגִירַת חֲגוֹרָה וְכַיּוֹצֵא. הֵיאַךְ לֹא חָשְׁבוּ שֶׁמָּא יָקוּץ הַבּוֹרֵא בְּטוֹרְדָנוּת זוֹ הַבָּאָה מִצִּדֵּנוּ לְהַטְרִידוֹ בְּכָל רֶגַע וְעַל כָּל פְּרָט וּפְרָט?

הַתְּשׁוּבָה לְכָךְ, כִּי אֵין לָנוּ מֻשָּׂג בְּגֹדֶל הָאַהֲבָה שֶׁאוֹהֵב הַבּוֹרֵא לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בִּכְלָל, וּלְכָל יְהוּדִי בִּפְרָט, וְשָׂמֵחַ וּמִתְעַנֵּג בּוֹ עַל כָּל מִלָּה וּמִלָּה שֶׁמּוֹצִיא מִפִּיו הַמּוֹרָה עַל אֱמוּנַת ה', וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲזַ"ל בַּגְּמָרָא (ברכות כ): "וְהַלְוַאי שֶׁיִּתְפַּלֵּל הָאָדָם כָּל הַיּוֹם כֻּלּוֹ". וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁעַל בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת הַלָּלוּ שֶׁכִּבְיָכוֹל חוֹזֵר הָאָדָם וְשׁוֹנֶה עֲלֵיהֶם, יַרְבֶּה הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא שְׂכָרוֹ שֶׁל זֶה לְאֵין קֵץ, וְכָל הַמְבָרֵךְ לַה' מִתְבָּרֵךְ בְּכָל טוּב. וְלֹא עוֹד, אֶלָּא זֶה הָאוֹכֵל וְהַנֶּהֱנֶה מֵהָעוֹלָם בְּלֹא בְּרָכָה נֶחְשָׁב לְגוֹזֵל לְהַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא. אִם כֵּן, עַד כַּמָּה יֵשׁ לָנוּ לִרְאוֹת בְּכָךְ אֶת טוּבוֹ וְאַהֲבָתוֹ שֶׁל הַבּוֹרֵא לָאָדָם, שֶׁכֵּן זוֹ כָּל תַּכְלִיתוֹ בִּבְרִיאַת הָאָדָם- לְהֵיטִיב לוֹ.

המאמר לקוח מתוך הספר "חי באמונה". לרכישת ספרו של הרב יעקב ישראל לוגסי הקליקו כאן.

תגיות:אהבת הבוראאמונההרב יעקב ישראל לוגסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה