בריאות ותזונה

הצעד הראשון לשינוי תזונתי: מהו אורח חיים בריא?

כיצד מצטברים רעלים בגופנו? מהי הדרך שבה נוכל לחיות חיים טובים, איכותיים ובריאים? וכיצד נזכה להאריך ימים לעבודת השם? מאמר חובה לכל מי שבריאותו יקרה לו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ניקוי רעלים הוא הצעד הראשון בדרך לשינוי תזונתי שישפר את הרגשתך הפיזית, הרגשית והרוחנית ביומיום.

האדם הממוצע צובר במעי הגס כ- 2 עד 8 ק"ג מיותרים של פסולת!! הפנים שלהם, כולל כל הפיתולים וסיסי המעי היו מכסים מגרש טניס. אין ספק, אם כן, שבשטח גדול כזה יש מקומות מסתור רבים לפסולת.

למען שמירה על הבריאות, חשוב מאוד שהמזון יעבור בצורה תקינה במערכת העיכול וגם הפסולת ואם היא אינה עוברת בצורה תקינה במעי הגס, היא מצטברת בו, נרקבת, מתקשה וגורמת לבעיות רבות כמו עצירות, פרזיטים (קנדידה, הליקובקטר פילורי - חיידק הקיבה, תולעים), כאבי בטן, הפרעות עיכול, פגיעה במערכת החיסונית, עלייה במשקל, מחלות כרוניות עד סרטן ואפילו מחלות נפשיות כמו דיכאון.

חכם עיניו בראשו, ואם נשכיל להישמר לנפשותינו, כפי שציוותה תורתנו הקדושה ונמנע את המחלות בטרם תבואנה, ע"י אורח חיים בריא, נזכה לחיי רווחה שיעזרו לנו לחיות חיים טובים לעבוד אותו יתברך בשמחה!! מהו אורח חיים בריא? צריכת מזון בריא כמו פירות וירקות חיים, זרעים, קטניות, דגנים, אגוזים לסוגיהם. ובנוסף כל אחד מאיתנו זקוק ל: אוויר נקי, התעמלות מבוקרת, נשימה נכונה, מי שתייה זכים, שמחת הלב, שינה בזמן, חיי רוח, מוסיקה, חיי חברה מתוקנים, אור השמש, והכי חשוב התבודדות (דיבור ישיר לה' כל יום) - כל אלה מאפשרים חיים של שמחה, סיפוק, תכליתיות ובריאות אמיתית.

האדם המודרני לא למד מהם הצרכים הטבעיים של גופו ונפשו. הוא לומד מקצוע לפרנסה, ולא לומד כיצד לקיים את גופו ונפשו ולהזינם כראוי ולכן אנו נתקלים היום באנשים החולים במחלות על רקע של תזונה לקויה ואורח חיים חולני מאוד ורחוק מהטבע. כיום, כולם - גברים, נשים וילדים סובלים מתת תזונה. הם ניזונים ממזון עתיר ברעלים. וכאשר מערכות הגוף תקבלנה את החומרים הנחוצים להזנתן, בנוסף לקיום אורח חיים בריא, כפי שצוין לעיל, אזי הגוף והנפש יתפקדו יחדיו בהרמוניה והאדם ישיג את בריאותו השלמה, בע"ה.

אדם נורמלי לעולם לא ימלא את רכבו שנוסע על דיזל בלבד עם דלק אוקטאן 95. הרכב יתקלקל לאחר מספר דקות נסיעה ולא יוכל להמשיך לנסוע, ואם כן מדוע אדם נורמלי זה ישקה את גופו בבקבוק קולה כל יום ופיצות? גופו לא עובד אחרת מאשר הרכב. אם נזון את הגוף בדלק לא נכון גם הוא ישבוק ויסרב להמשיך לנוע, אמנם לאחר עשרות שנים של אורח חיים לא בריא ולא לאחר עשר דק' כמו ברכב. ישתבח שמו שיצר אותנו כך הבורא יתברך והוא סובלני איתנו, יש תשובה בעולם ואפשרות ברוב הפעמים להחזיר את הגלגל אחורה בנושא הבריאות.

כמו כן, חשוב מאוד שצריכת המוצרים הביתיים לבני המשפחה תהיה חכמה. במרכולים יש אינספור מוצרי מזון שמושכים את תשומת ליבנו. האינטרס של חברות המזון הוא למכור כמה שיותר מוצרים בכמה שיותר כסף. בדרך כלל, הבריאות של הצרכנים לא נלקחת בחשבון. חברות המזון עושות ככל שביכולתן, על מנת שהמוצרים ישמרו על חיי מדף ארוכים ככל האפשר. לכן, לרוב מעמיסים עליהם חומרים כימיים משונים, שעוצרים או מעכבים את תהליכי ההתכלות הטבעיים של המזון. ובכדי שהמזון יהיה טעים יותר, בדרך כלל, מוסיפים לו חומרי טעם וריח מלאכותיים ולעיתים אף חומרים ממכרים, וכמובן מרבים במלח (שמגרה את בלוטות הטעם ופותח את התיאבון), סוכר ושומן. בכדי שהמזון יהיה אסתטי מוסיפים לו צבעי מאכל שהופכים אותו למזון המושך את העין. כדאי מאוד להימנע משימוש בכל החומרים הכימיים הללו, במיוחד כשמדובר במוצרים שאנחנו רגילים לאכול באופן יומיומי ומצטברים בגופנו כפסולת רעילה המזיקה באופן ישיר לבריאותינו. לכן, אנו הצרכנים צריכים להיות נבונים. כדאי לצרוך את המוצרים כמו שהם ללא כל תהליך של עיבוד, שימור, ייצוב וכו'. עלינו להתייחס בחשד לכל מה שנמצא בתוך אריזה ולקרוא את התוויות שעל גבי המוצרים (כולל האותיות הקטנות). רשימת הרכיבים צריכה להיות ברורה ומובנת. אם מופיעים מונחים לא מוכרים בלועזית, סביר להניח שמדובר בתוספת של חומרים שלא מעוניינים שנבין מה טיבם ובצדק, כי הם בוודאי לא בריאים.

בנוסף לרעלים במזון, יש את עולם התרופות המזיקות לא פחות. הרפואה המערבית רואה את המחלות כתוצאה של גורם חיצוני: חיידקים, וירוסים וכיו"ב והיא מתאימה תרופות לכל גורם מחלה והופכת את האדם החולה ליצור תלותי וחסר אונים הנזקק לתרופות, סמי הרגעה, ניתוחים וכו', וכך עד יום מותו. אך חשוב שאנשים יבינו כי מחלות הן הצטברות רעלים בגוף באיברים השונים, על פי החולשה הגנטית האישית באיברי הגוף של כל אחד ואחת.

חשוב לזכור שמחלות מביאות למוות בטרם עת ואנשים שוכחים זאת לפעמים. ומה אומרים חז"ל לגבי עיתוי המוות? בתלמוד ירושלמי ובמדרש: "תשעים ותשעה בפשיעה, (משום שפשעו בשמירת בריאותם), ואחד בידי שמיים". כלומר, אמנם לכל אדם נקבע מלמעלה עוד בטרם לידתו מהן מספר שנות חייו, אולם באמצעות כוח הבחירה שבידו הוא מסוגל להזיק לעצמו עד כדי קיצורם של שנות חייו. חז"ל אף מוסיפים מידע לא פשוט ומגלים כי: רק אדם אחד מתוך מאה אכן מת בגיל שנקבע לו מראש בטרם לידתו ואילו כל השאר פשעו בשמירת בריאות גופם ולכן מתו טרם זמנם!!! גילוי זה מחייב אותך ללמוד את יסודות כללי הנהגת הבריאות וליישמם כמיטב יכולתך בחיי היומיום.  שהרי בפסוק: "ונשמרתם לנפשותיכם" נכללת ההוראה לשמור על נפשך ולהאריך ימים בגופך באמצעות ההקפדה על כללי הבריאות ושמירת איכות הסביבה, למען זכייה באותן שנות חיים נוספות להמשיך לעצב ולבנות את אישיותך ואת עולמך הרוחני. מאחלת לכם, קוראים יקרים, להגיע לגיל מופלג בבריאות טובה, שמחה בלב ואמונה גדולה בקב"ה. ואם כך תנהג תמנע צרות רבות ותחיה חיים טובים יותר, מלאים בחיות, שמחה ואנרגיה בגוף ובנפש לעבוד אותו יתברך.

 "...גוזרין למעלה, שיתרפא ע"י סם פלוני, וע"י איש פלוני, ביום פלוני"

(ר' נחמן, ליקוטי מוהר"ן, תנינא תורה ג).

לרכישת הספר 'רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן 

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה