בריאות ותזונה

אוכלת מלפפון אחד מדי יום בכל ארוחה, וזה מה שקורה לגופה

כשעלמה לי, תזונאית ובלוגרית בריאות, נשאלה האם זה טוב או רע לאכול שני מלפפונים ביום – היא לא ידעה אם לצחוק או לבכות. קראו בפנים מדוע, ומה זה עושה לה בעצמה כשהיא אוכלת מלפפון אחד ביום 

אא

כשעלמה לי, תזונאית ובלוגרית בריאות, נשאלה האם זה טוב או רע לאכול שני מלפפונים ביום – היא לא ידעה אם לצחוק או לבכות.

"איך אפשר לחשוב שהירק הכל כך נפלא הזה שהולך טוב גם בלי שום תבלין עליו – יכול להיות רע ומזיק לגופנו?", היא כותבת בתגובה, ומציינת כי היא עצמה אוכלת מלפפון בכל יום, ו"את רוצה לדעת מה זה עושה לי? רק דברים טובים. מלפפונים עשויים לסייע בהגנה על המוח שלך, וגם נלחמים בהתפשטות של כמה סוגי סרטן".

לדבריה, נוגדי החמצון שנמצאים במלפפון ונקראים פיסטין (באנגלית: Fisetin) נלחמים במחלות רבות. "על פי דיווחים אחרונים של המכון הלאומי לבריאות NIH, לפיסטין ישנן השלכות מרחיקות לכת בכל הנוגע לסילוק זיהומים ודלקות, ובמיוחד דלקת קרום המוח. עוד נמצא כי הפיסטין מפחית את הסיכון ללקות באלצהיימר, ואפילו מפחית את רמת הגלוקוז בדם לחולי סוכרת".

 

"האנזימים האלה מבצעים שלל פעילויות חשובות בגוף"

לפי ההסבר שלה, היות והסיבים מסייעים להוריד את רמת הסוכר בדם – המלפפונים שעתירים בהם הם מצרך יקר המציאות עבור חולי סוכרת, והעובדה שרמת הסוכר בהם דלה יחסית רק תורמת לזה ערך מוסף.

"המלפפונים הם גם מקור טוב של מינרל בשם מוליבדן, או molybdenum שאחראי על ייצור אנזימים – חלבונים המפעילים תגובות כימיות בגוף", מסבירה לי. "האנזימים האלה מבצעים שלל פעילויות חשובות בגוף כמו הובלת ברזל, ויסות פחמימות ועזרה בתהליך המטבוליזם".

המלפפון הוא גם תחליף לא רע לתרסיסים למניעת ריח פה רע לדברי לי, ולמי שקשה לו לשתות מים – מדובר בפיתרון לא רק בכלל לספק לגוף את הנוזלים שהוא צריך. "המים משמשים להרבה מאוד מטרות בגוף, כולל הובלה של חומרים מזינים, סיוע לעיכול ושטיפת רעלים מהכבד והכליות. אם קשה לכם לשתות מים כסדר, מספיק שאתם אוכלים מלפפון אחד בארוחה ויש לכם את הכמות המספקת של הנוזלים שאתם צריכים".

לי מסכמת ואומרת כי מלפפונים מצוינים להקלה בתופעות של הנגאובר, ואפילו הרגעת העור מכוויות שמש – כתחליף לאלוורה.

תגיות:אכילהמלפפוןסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה