חדשות יהדות

הגר"ג אדלשטיין לאבי גבאי: "עליכם לקדש שם שמים ולא לחלל אותו"

לאחר חילול השבת בפרנסיא, העיז אבי גבאי לעלות לנחם את הגר"ג אדלשטיין. "עליכם לקדש שם שמים, ולא חלילה וחס, לעשות חילול שם שמים", אמר ראש הישיבה

  • ד' תמוז התשע"ח
הרב גרשון אדלשטיין (צילום: פלאש 90)הרב גרשון אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת 'המחנה הציוני' חולל סערה עצומה, בעקבות התנהלותו בשבת האחרונה. בלי טיפת בושה, לאחר חילול השבת בפרהסיא – הגיע לנחם את ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, היושב שבעה על פטירת בנו, הגאון הרב שמעון יוסף אדלשטיין זצ"ל.

על פי הפרסום ב'בחדרי', דקות ספורות לפני שנכנס גבאי לניחום האבלים, קיבל הגר"ג אדלשטיין עדכון אודות הדברים החמורים שכתב גבאי. הרב אדלשטיין השיב למקורביו כי "זה לא זמן ראוי בימי ה'שבעה' להתייחס לנושא", אולם בעת שגבאי הגיע למקום, אמר לו ראש הישיבה, מנהיג הציבור הליטאי, כי "עליכם לקדש שם שמים ולא ח"ו לעשות חילול שם שמים".

חשוב להבין כי בעונשי התורה אין עונש חמור יותר מהעונש על חילול שבת. עונש זה שקול כנגד עונשו של עובד עבודה זרה וכנגד העובר על התועבות החמורות ביותר שבין איסורי גילוי עריות. עובדה זו מעידה על גדולתה של השבת וחומרת חילולה.

חובת שמירת השבת נובעת מערכו של אותו יום קדמון שנתן לנו הקב"ה בבריאת העולם. והשבת היא גם סימן לקשר המיוחד שקיים בין הקב"ה ובין ישראל. עניינה של השבת הוא אלוקי-על-עולמי, והתעלמות מיום השבת היא העלמת עין מהמקור האינסופי של עולמנו. עולם שאיננו קשור עם הנצח הוא עולם קטן ומסכן, הלכוד בחולשותיו בלי שום תקווה להתעלות ולהשתחרר. ומנגד, עולם שיש בו שבת - הוא עולם שהולך ומתעלה אל הנצח המלא טובה וברכה.

לא לחינם תולים חז"ל את גורל האומה כולה על כל דורותיה בשמירת שבת, ואומרים בגמרא במסכת שבת: "אם משמרים ישראל שתי שבתות – מיד הם נגאלים".

נבחר ציבור, המצפה להיות ראש ממשלה בישראל, חייב לדעת כי לכל מעשה שלו יש הדים עצומים. הציוצים הפוגעניים שצייץ בטוויטר במהלך השבת – מוכיחים את השקפותיו ותוכניותיו – וראוי שיתפרסמו כדי שנכיר היטב מיהו האיש שמתיימר להחליף את השלטון במדינת ישראל.

תגיות:חילול שבתהרב גרשון אדלשטייןאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה