חדשות בריאות

ערים עד מאוחר? 4 סיבות חשובות שישכנעו אתכם ללכת לישון

אדם בממוצע צריך לישון 7-9 שעות שינה, אך לרוב המציאות שונה. מדוע חשוב לישון? 4 סיבות שיזכירו לנו את חשיבות השינה בחיי היומיום, ויגרמו לכם סוף סוף לשאול את עצמכם – האם אתם ישנים מספיק?

  • ל' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אדם בממוצע צריך לישון 7-9 שעות שינה, אך לרוב המציאות שונה. מדוע חשוב לישון? 4 סיבות שיזכירו לנו את חשיבות השינה בחיי היומיום, ויגרמו לכם סוף סוף לשאול את עצמכם – האם אתם ישנים מספיק?

1. עלייה במשקל

השינה חיונית להסדרת ההורמון שאמון על תחושת הרעב. על פי מחקר שבדק קשר בין תזונה למחסור בשינה נמצא כי מחסור בשינה עלול לגרום לעלייה בהורמון גרלין וירידה בלפטין, ובעקבות זאת גדל הסיכון לסכרת, השמנת יתר ועליה בלחץ הדם. מחקר נוסף שנערך באוני' קולומביה, הצביע על כך שלאנשים שישנים לכל היותר 5 שעות ביום, יש סיכון של 60% יותר להשמנת יתר מאלו הישנים יותר מ-7 שעות. לישנים פחות יש 47% יותר סיכוי ללקות בסכרת ו-60% יותר סיכון לבעיות הנובעות מלחץ דם גבוה.

2. מצבי רוח קיצוניים

ילדים ומבוגרים נוטים להתקפי זעם כששנתם נפגמת. מחקר מהאוני' של לונדון מצא כי ילדים שמתקשים להירדם בקלות או סובלים משינה לקויה, הם בעלי סיכוי גדול יותר לחוות דיכאון בהמשך החיים. כמו כן ילדים שהורשו לישון מאוחר יותר מחצות נוטים לדיכאונות ב- 24% יותר וגם בעלי נטיה אובדנית ב- 20% בהשוואה לילדים שהוריהם קבעו שעת שינה לא יאוחר מ-22:00.

3. עייפות בנהיגה

יש לדעת נהיגה בעייפות שקולה לנהיגה בשכרות? ריכוז אלכוהול בדם ועייפות – שניהם יכולים לגרום לתופעות דומות: כושר שיפוט וריכוז ירוד ותגובה איטית. סימני אזהרה שונים מצביעים על כך  נהיגה בעייפות: מצמוץ מוגבר, קושי בריכוז, עיניים כבדות וסטיה מקו הנתיב. על פי סימנים אלו תוכלו להסיק כי כדאי לעצור בצד להתרעננות קלה.

4. ריכוז וזיכרון מיטבי

מנוחה או שינה לפני מבחן או ראיון עבודה מיטיבים עם הריכוז ומסייעים לשליפה מהירה יותר של דברים מהזיכרון. על פי מחקר הולנדי נמצא כי ילדים שישנו מעט, הגיעו להישגים פחותים יותר בלימודים. לעומת זאת סקר שנערך בקולג' הצביע על כך שסטודנטים שהלכו לישון מוקדם וגם התעוררו מוקדם הגיעו להישגים נאים.

תגיות:בריאותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה