חדשות בעולם

היחסים מתחממים: האם טראמפ וקים יגיעו לביקורים מקבילים בפיונגיאנג ובוושינגטון?

דיווחים בצפון קוריאה: טראמפ הסכים לבטל את הסנקציות שהוטלו על צפון קוריאה לאחר שיפסיק את התרגילים הצבאיים עם דרום קוריאה. עם זאת, מוקדם יותר הדגיש טראמפ כי לפי שעה לא יוסרו הסנקציות

  • ל' סיון התשע"ח
אא

סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה דיווחה הלילה (רביעי) כי השליט קים ג'ונג און נענה להזמנתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, וכי הוא יבקר בבית הלבן. במקביל, טראמפ נענה להזמנתו של טראמפ – והוא יגיע לביקור מקביל בצפון קוריאה.

הסוכנות דיווחה כי קים ג'ונג און אמר שפירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני תלוי בהפסקת ההתגרויות בין הצדדים.

"קים ג'ונג און הזמין את טראמפ לביקור בפיונגיאנג בזמן שיתאים לו וטראמפ הזמין את קים ג'ונג און להגיע לביקור בארה"ב, שני המנהיגים קיבלו בברכה את ההזמנות ההדדיות והם משוכנעים שהן יהוו אפשרות נוספת לשיפור היחסים", לשון ההודעה.

עוד לפי הדיווח הצפון קוריאנית, טראמפ הסכים לבטל את הסנקציות שהוטלו על צפון קוריאה לאחר שיפסיק את התרגילים הצבאיים עם דרום קוריאה. עם זאת, מוקדם יותר אתמול הדגיש טראמפ כי לפי שעה לא יוסרו הסנקציות.

סוכנות הידיעות הממלכתית הוסיפה ודיווחה כי קים אמר לטראמפ כי אם ארה"ב תעשה צעדים משמעותיים לבניית האמון היא תיענה במחוות מצידו והבהיר כי על הצדדים לפעול בנוגע לנושאים שבהם דנו בפסגה בהקדם האפשרי.

על פי המסמך, "הנשיא טראמפ התחייב לספק ערבויות ביטחוניות לקוריאה הצפונית, והיו"ר קים אשרר את התחייבותו האיתנה שאין עליה עוררין להשלים את פירוזו הגרעיני של חצי האי הקוריאני. מתוך הכרה כי הפסגה בין ארה"ב לקוריאה הצפונית – הראשונה בהיסטוריה – הייתה אירוע משפיע ובעל משמעות גדולה בהתגברות על עשורים של מתיחות ואיבה, הנשיא טראמפ והיו"ר קים מתחייבים ליישם במלואה את ההתניות של ההצהרה המשותפת".

בזמן חתימת ההצהרות בסינגפור, אמר טראמפ כי "אנו חותמים על מסמך מאד חשוב. מאד משמעותי. הגענו למערכת יחסים מאד טובה. אני אשתתף במסיבת עיתונאים בעוד פחות משעתיים, ונדבר על זה. בשם קים ובשמי, אנחנו מאד שמחים לחתום על המסמך".

עוד הוסיף הנשיא כי "היחסים שלנו עם קוריאה הולכים להשתנות. אנחנו רוצים לעשות משהו, פיתחנו קשר מאוד מיוחד. אנשים יתרשמו ויהיו שמחים, נטפל בבעיה מאוד מסוכנת לעולם. זה היה יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות, ממה שמישהו היה יכול להעריך. זה יוביל לדברים נוספים". לשאלת העיתונאים עם יזמין את קים לבית הלבן השיב בחיוב.

השליט קים ג'ונג-און אמר כי "קיימנו פגישה היסטורית, אנחנו משאירים את העבר מאחור. העולם יראה שינוי גדול. אני רוצה להביע תודה לנשיא טראמפ, שגרם לפגישה הזו לקרות".

תגיות:טראמפקים ג'ונג אוןצפון קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה