חדשות בריאות

אוהבים לישון עם אור דולק בחדר? המחקר שיגרום לכם לחשוב פעמיים

צוות חוקרים אמריקאי בדק האם שינה עם אור דלוק בחדר משפיעה על הבריאות, והתוצאות – מפתיעות בהחלט

  • כ"ט סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר אמריקאי מביה"ס לרפואה באוני' נורת'ווסטרן גילה כי שינה עם אור דלוק בחדר מעלה את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2. יתר על כן, דיי בלילה אחד בשביל לגרום לגוף לפתח עמידות גבוהה יותר לאינסולין.

"ממצאי המחקר מראים שלילה אחד שכלל חשיפה לאור משפיע על רמות התנגודת לאינסולין. מחקרים קודמים כבר הראו כי חשיפה לאור במהלך הלילה עשויה להפריע לשינה, אבל לאור המידע החדש שמצאנו אנו מגלים שהיא גם יכולה להשפיע על המטבוליזם", הסבירו החוקרים, וטענו כי מדובר מדובר בממצאים חשובים בשל התופעה הנפוצה של חשיפה לאור מלאכותי במהלך הלילה.

צוות החוקרים ניתחו נתונים של כ-20 משתתפים בני 18-40, אשר חלקם ישנו 2 לילות רצופים בחשיכה מוחלטת, וחלקם ישנו לילה אחד בחדר מוחשך ולילה שני בחדר מעט מואר. 2 הקבוצות ישנו 8 שעות בלילה וחוברו למכשיר פוליסומנוגרם המתעד את מתח השרירים, גלי המוח, תנועות העיניים, קצב הלב, תפקוד הנשימה, רמות החמצן בדם ועוד. כמו כן נמדדה כמות המלטונין בדם, ולמחרת תועדו רמות הגלוקוז שלהם. על פי הממצאים נמצא דיי בלילה אחד כדי לבצע ירידה בתגובת הגוף לאינסולין.

הסוכרת פוגעת ביכולת של הגוף לווסת את רמות הגלוקוז בדם. ההורמון, אינסולין, תפקידו להכניס גלוקוז ממחזור הדם אל תאי הגוף, והוא מיוצר בלבלב. בסוכרת ישנה בעיה המתבטאת בירידה בתגובת הגוף לאינסולין או בירידה בכמות האינסולין הנצרכת לאיזון הסוכר.

סוכרת מסוג 2 מתרחשת כאשר ישנה ירידה בייצור האינסולין בלבלב ובגוף מתפתחת עמידות לפעולת האינסולין, וכתוצאה מכך גורם לעלייה ברמת הגלוקוז בדם.

תגיות:אורמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה