סיפורים אישיים

עשרים שנה לאחר הצפירה, שלמה קיבל את החיים מחדש

גודל ההשגחה הפרטית המקיפה את האדם כאשר הוא עוסק בתורה: סיפורו המופלא של שלמה

  • כ"ח סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלמה, אדם בשנות ה-40 לחייו, הרבה בנסיעות בין עירוניות, מתוקף עבודתו. על מנת לנצל את הזמן ולקיים את מצוות "ובלכתך בדרך", החליט להאזין תוך כדי נהיגה לשיעורי תורה מוקלטים.

באחת הפעמים, בעודו מאזין לדברים המתוקים שנשמעים באוזניו, הוא נהג כדרכו, כאשר לפניו היתה משאית כבדה, שנסעה באיטיות מיוחדת. שלמה החליט לעקוף אותה, כאשר לפתע שמע מכונית משארה הצופרת צפירות רמות.

שלמה נרתע מיד לאחוריו, חזר למסלולו הקודם,  תוך שהוא מאט את מהירות הנסיעה. לפתע הבחין במשאית נוספת, הדוהרת ממולו, ונדהם: ברור כשמש, שאם היה מנסה לעקוף את המשאית שלפניו – היה נמחץ למוות תחת גלגליה הכבדים. בזכות צפירת המשטרה – ניצל לחיים.

הוא המשיך בדרכו, כאשר הוא מצפה לניידת המשטרה, שאותתה לו בצפירות רמות כל כך. הוא הסתכל לכל הכיוונים ולא הצליח למוצאה. כאשר לא הבחין בניידת, המשיך בדרכו.

בעודו נרעש מגודל הנס שחווה בעיניו, תהה שלמה: היכן שמע את צפירותיה של ניידת המשטרה, שהיו עזות מאוד וקרובות מאוד?

רק לאחר מעשה התברר לו כי הצפירות נשמעו מתוך... הקלטת. בשעה שהרב דרש לפני עשרים שנה בבית המדרש, עברה בחוץ מכונית משטרה שהיתה בפעילות. צפירותיה העזות של הניידת – נשמעו היטב בתוך הקלטת, והם אלה שהצילו את חייו, עשרים שנה לאחר מכן...

מסעיר. שיעור התורה שבקלטת ניתן עשרים שנה לפני מעשה ההצלה. הקדוש ברוך הוא הכין את ההצלה עבור הנהג שיינצל בזכותה עשרות שנים אחר כך.

את סיפורו האישי מסיים שלמה במילים: "באותו יום, שקלתי בדעתי אם להתחיל את הנסיעה בלימוד תורה או שמא להקשיב לקלטת שירים, והחלטתי שראשית היום – קודש לה' ולתורתו. ואילו הייתי מקשיב לקלטת שירים – הרי ברע בו רציתי לעקוף את המשאית הכבדה, לא הייתי שומע את הקטע של הצפירות, וללא ספק הייתי, חלילה, נמחץ בין שתי המשאיות הכבדות"... כמה מדהים להיווכח בגודל ההשגחה הפרטית המקיפה את האדם כאשר הוא עוסק בתורה.

תגיות:צפירהתאונההשגחה פרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה