פיתוח האישיות

רוצים להיות מאושרים בעבודה? 7 טיפים מפתיעים. את מס’ 5 אל תחמיצו

מה משמח אנשים עם אינטליגנציה גבוהה בעבודה? מחקר מצא 7 תשובות

  • י"ב חשון התשפ"ב
אא

חוקרי חברת TalentSmart בחנו את האינטליגנציה הרגשית של יותר ממיליון אנשים כדי לגלות מה משמח אנשים עם אינטליגנציה רגשית גבוהה, בשלב הבא של המחקר, הם מצאו את הדרכים שמסייעות לאותם אנשים למצוא אושר בעבודה. במגזין פורבס פורסמו כמה מהשיטות המוכחות:

1. אל תשוו

האושר שלכם תלוי אך ורק בכם. תזכירו זאת לעצמכם בכל פעם שאתם מרגישים תקועים. כשתחושות ההנאה והסיפוק שלכם נובעות מהשוואות לאחרים, אינכם שולטים באושר של עצמכם. אם אתם מרגישים טוב בקשר למשהו שעשיתם, אל תתנו לדעות או להישגים של אחרים לקחת זאת מכם. ההערכה העצמית שלכם מגיעה מבפנים. בלי קשר למה שאחרים חושבים או אומרים.

2. תגמלו את עצמכם

חשוב לעבוד קשה, חשוב לא פחות גם לנוח ולקחת הפסקות. מחקר בקרב רדיולוגים מצא שהם מבצעים אבחנות מדויקות יותר אם קודם לבחינת התיק של המטופל הם מקבלים תגמולים קטנים. מחקר מקורנל מצא שהתגמולים מפעילים את מסלול האושר במוח, גם אם מדובר בפינוק עצמי. תגמולים אפקטיביים יכולים להיות דברים קטנים כמו יציאה להליכה קלה במסדרון או אכילת חטיף.

3. אל תשפטו ואל תרכלו

אם אתם חשים צורך לומר משהו שלילי על מישהו אחר בעבודה, פשוט עצרו וחשבו מה הייתם חושבים אם מישהו היה אומר משהו כזה עליכם.

4. עזרו למישהו אחר

הקדשת זמן לסייע לחברים לעבודה לא משמחת רק אותם, אלא היא תשמח גם אתכם. עזרה לאחרים מעלה את רמות האוקסיטוצין, סרוטונין ודופמין, שעוזרים לשפר את מצב הרוח.

5. סדרו את הבלגן

אנחנו הרי מבלים הרבה שעות בעבודה, ולכן מומלץ ליצור חלל מרגיע ומרומם. תלו תמונה יפה של משפחתכם וכמובן אל תשכחו להיפטר תיפטרו מהבלגן שלא מועיל למצב רוח.

6. התרחקו מאנשים שליליים

אנשים בעלי אנרגיה שלילית משפיעים על הסביבה. לשם כך חייבים להציב גבולות ולהתרחק בעת הצורך.

7. צחקו על עצמכם

כשאתם לוקחים את עצמכם ברצינות מדי, הביצועים והאושר שלכם נפגמים. אל תחששו להראות את הצד הפגיע שלכם. לפעמים מספיק קצת לצחוק על עצמכם כדי למשוך אליכם אנשים, שכן פעולה מסוג זה מראה שאתם צנועים ומקורקעים. 

תגיות:עבודהטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה