בריאות ותזונה

למה לפתוח מקרר אם אפשר לפתוח ספר? כך תפחיתו את החשק למתוק

לא יכולים בלי משהו מתוק? צוות מדענים בדק ומצא כי פעולת הקריאה מסייעת לבניית רשת עצבית שמייעלת ומשפרת את איכות חיינו באופן משמעותי, ובין היתר מורידה את החשקים שלנו למשהו מתוק

  • כ"ג סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צוות מדענים בדק ומצא כי פעולת הקריאה מסייעת לבניית רשת עצבית שמייעלת ומשפרת את איכות חיינו באופן משמעותי, ובין היתר מורידה את החשקים שלנו למשהו מתוק

"למאה אחוז מבני האדם יש חשקים למתוק. זו תכונה מורשת מאבותינו שאפשרה לבני אדם לשרוד". הסביר ד"ר דיוויד פרלמוטר באתר mindbodygreen, וציין כי החשק למתוק הינו מנגנון המצוי בגופנו מימים עברו, כשקשה היה להשיג מצרכי מזון. לעומת זאת, נכון להיום, זהו צורך שכל אדם חש כמעט כל רגע שמשעות היממה, עניין שתוצאותיו הן עודף משקל.

על פי הערכתו, כאשר אנו נענים לתחושת הצורך למתוק, או במילים אחרות, לגירוי מערכת החיזוק במוח שלנו על ידי אכילת סוכר, אנו למעשה מבצעים חיזוק לנתיב המוביל לאזורים הקשורים לדופמין במערכת החיזוק במוח, מה שיכול להרחיק אותנו מחיבור לחלקים במוח שאין להם קשר למערכת החיזוק, אלא יותר ליכולתנו להיות אמפתיים ולתכנן דברים לטווח הארוך.

"אנחנו חיים בחברה שבה אנחנו נענים למערכת החיזוק במוח בכל רגע נתון", אמר ד"ר פרלמוטר. נמצא כי כאשר אנו מחזקים את האזורים במוח שקשורים לאמפתיות (ואת זה יכולה לבצע פעולה של קריאה, כפי שהוכיחו מחקרית) אז אנו גורמים להחלשת נתיבי המוח למערכת החיזוק הקשורים לרצון לחשקים למתוק. מכאן המסקנה לה הגיעו החוקרים כי ביכולתה של הקריאה לגרום לנו לחוש פחות חשקים לממתקים ולשאר דברים מתוקים.

לסיכום נוסיף כי אף הוכח מדעית כי ייתכן ולקריאה יש חלק במניעת אלצהיימר, וישנו מחקר נוסף מאוני' סאסקס מצא שיש לה יכולת להפחית לחץ ב-68%.

תגיות:קריאהממתקיםספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה