חדשות בעולם

ארצות הברית חושפת: "איראן שילשה את תמיכתה הכספית בחיזבאללה"

משרד האוצר האמריקני חשף כי איראן מעניקה לחיזבאללה קרוב למיליארד דולרים בשנה. מדובר בשילוש התמיכה הכספית שהיתה עד כה

  • כ"ג סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איראן לא עוצרת באדום: אתמול (שלישי) חשף משרד האוצר האמריקני חשף כי איראן שילשה את תמיכתה הכספית בחיזבאללה, והיא עומדת כעת על קרוב למיליארד דולרים בשנה.

גורמים בממשל הזכירו שמדובר בהפרה של עוד אחד מהתנאים שהציג הממשל להסרת הסנקציות מעל איראן. הגורמים גינו את התמיכה הזו וטענו שהיא מהווה עוד עדות לרצונות המסוכנים של טהרן.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה בפריז. מטרת המפגש הייתה תיאום המהלכים עם אירופה לאחר פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן.

לאחר פגישתם של ראש הממשלה והנשיא, מסרו השניים הצהרות לתקשורת. בנוגע להסכם הגרעין, אמר נשיא צרפת כי "היה לנו דיון ארוך על המצב באזור, מתוך מטרה לשמר את היציבות ולשמור על ביטחונה של ישראל, עניין שצרפת מחויבת לו. אמרתי לראש הממשלה שיש לשמר את הסכם הגרעין עם איראן - עמדה שמקובלת גם על עמיתיי האירופאים".

"אנו מקווים שנוכל להתקדם לעבר יציבות גדולה יותר באזור, והסכם הגרעין הוא צעד אחד בכיוון הזה שעליו יש להוסיף צעדים נוספים. יש לעבוד במשותף על הנושא הזה ועל המצב בסוריה, יש לקיים במדינה בחירות חופשיות ודמוקרטיות", אמר מקרון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר הפגישה: "כל הדמוקרטיות חולקות כיום אתגר משותף: האיסלאם הרדיקלי. זהו אתגר גם למוסלמים עצמם, מאחר שהוא הורג ורוצח אותם. דאעש נמחץ ברובו בסוריה ועיראק, אך האתגר הוא למנוע הגעת מחבלים לאירופה ולמקומות אחרים. שיתוף הפעולה בינינו הציל חיים רבים מאוד באירופה, ואנו מתכוונים להגביר אותו עוד יותר", אמר נתניהו.

"לאחרונה הוכח שאיראן שיקרה בנוגע לשאיפותיה הגרעיניות. בפגישתנו לא התמקדתי בלחץ על צרפת לעזוב את ההסכם, אלא בהתמודדות עם התוקפנות האיראנית באזור. המפתח הוא שאיראן תעזוב את כל סוריה - אין לה מה לחפש שם. שליט איראן חמינאי אמר רק לפני יומיים שמטרתם היא להשמיד את ישראל. אנחנו לא נקבל את ההתבססות שלהם מעבר לגבולנו. זה משמעותי לא רק לישראל, אלא גם לרבות ממדינות ערב שמאוימות על ידי איראן".

נתניהו הוסיף והתייחס להסכם הגרעין, שצרפת נותרה מחויבת אליו. "הסכם הגרעין נתן לאיראן את הכסף לבנות אימפריה של טרור. כעת הם מנסים לבנות צבא שיעי של 80,000 לוחמים מסוריה, שאותם הם רוצים להביא בין היתר מאפגניסטן ופקיסטן. מטרתם היא לא רק להילחם בישראל, אלא גם להמיר את דתם של הסורים הסונים, מה שיוביל למלחמת דת חדשה. לכן, במניעת ההתבססות האיראנית בסוריה אנו מונעים סכנה גדולה גם לאירופה ולמדינות האזור", אמר נתניהו.

"הנושא של הסכם הגרעין ייפתר בזכות הכוח הכלכלי של הסנקציות", אמר ראש הממשלה הישראלי, "אולם השאלה הגדולה יותר היא איך עוצרים את המשך החתירה האיראנית להתפשט במזרח התיכון. מה שגורם להמשך הסכסוך בינינו לבין הפלשתינים הוא שגם הרשות וגם חמאס לא קיבלו את רעיון המדינה היהודית. ההבדל הוא שחמאס רוצה להשמיד אותנו באמצעות טרור, והרשות באמצעים דיפלומטיים. ביקשתי מאבו מאזן להכיר במדינת ישראל והוא סירב. זו הסיבה היסודית לכך שאין שלום - הם אינם מוכנים לעיקרון של מדינה יהודית, ולא משנה מהם גבולותיה. ירושלים היא בירת ישראל, זוהי עובדה ואי אפשר לשנות אותה. שלום מבוסס על אמת, ואם רוצים להשיגו יש להכיר באמת הזו", הוסיף נתניהו.

"איראן נכנסה להסכם הגרעין על בסיס תנאים שקריים, ואנו חשפנו את ההוכחות לכך", אמר ראש הממשלה הישראלי. "העסקה מבוססת על הונאה ועל כן אין לדבוק בה. הייתי עקבי מאוד בהתנגדותי לעסקת הגרעין, כי אי אפשר להפריד בינה לבין שאיפות ההתפשטות של איראן במזרח התיכון. הדבר האחרון שצריך להגיד להם הוא: 'קדימה, בעוד עשר שנים תוכלו לייצר פצצה גרעינית ברישיון'".

תגיות:ארה"באיראןחיזבאללהכספים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה