בריאות ותזונה

7 טיפים לבוקר נפלא (מס’ 4 יפתיע אתכם, אבל אל תפספסו אותו)

קשה לכם לקום מהמיטה ואתם לא מצליחים להתאושש עד הצהריים? הקפידו על הטיפים הבאים ותראו איך הבוקר שלכם נהיה הרבה יותר טוב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. קומו עם אור השמש

זרקו את השעון המעורר, והתחילו להקשיב לגוף שלכם ולטבע. כאשר אתם הולכים לישון, אל תגיפו את התריסים עד הסוף. בבוקר, קרני השמש שתחדורנה לחדרכם, יעירו אתכם בליטוף מפנק. יקיצה טבעית ונינוחה מסייעת לגוף להתחיל את הבוקר ברגל ימין.

2. היו מאורגנים

זו עצה פשוטה יחסית, אך עובדת להפליא. לא מספיק שקשה לקום בבוקר, אין צורך להוסיף לו מטלות נוספות הגורמות ללחץ. כבר בערב הקודם, בחרו את הבגדים שלכם ושל הילדים והכינו כריכים לארוחת העשר לכל המשפחה. בנוסף, אל תלכו לישון כשהבית הפוך. סדרו לפחות את משטחי העבודה – הרצפה, השולחן והשיש. כשהסלון והמטבח נוצצים כיף לקום בבוקר.

3. הקפידו על שעות שינה

שעות שינה ראויות חשובות ביותר. המחקרים מדברים על 7-9 שעות שינה, כאשר נשים זקוקות ליותר שעות מגברים. מחסור בשעות שינה משפיע על הגוף לא טוב. כדי שהבוקר יהיה הרבה יותר טוב, הקפידו לפחות על שבע שעות שינה רצופות.

לא מספיק לישון די שעות, עשו מאמץ כדי שהשינה תהיה איכותית. לפני השינה, נסו להירגע בעזרת נשימות עמוקות, מנו דברים טובים שעברו עליכם במשך היום, ואמרו תודה לבורא עולם על עוד יום שהעניק לכם ברחמיו.

4. קומו מיד, אבל בנחת

התעוררתם? קומו! אין כל טעם בלהמשיך לישון 'עוד חמש דקות' ולגרום לקושי נוסף בקימה לאחר 5 דקות. כאשר אתם מתעוררים, קומו, אבל בנחת. תנו לגוף להתרגל למעבר בין שינה לערות, קומו והתמתחו.

5. שתו מים

המשקה האידיאלי לגוף שמתעורר מהשינה הוא מים. מומחי תזונה ממליצים על שתית 5 כוסות מים, במשך השעתיים הראשונות של הבוקר, עוד בטרם נכנס מזון לגוף. מתקשים לשתות 5 כוסות? התחילו עם 2, תיווכחו בהבדל. הגוף רענן, חיוני, והוא מתחיל ברגל ימין את היום החדש.

6. אכלו ארוחת בוקר

הקפידו להכניס משהו לגוף עד השעה 9:00. את ארוחת הבוקר אתם יכולים לאכול מאוחר יותר, אבל הקפידו לאכול משהו, ולו קטן, לפני 9:00. אכילה זו נקראת 'פת שחרית' והיא בעלת סגולות רפואיות רבות. מומלץ מאוד להקפיד עליה.

7. אל תצאו מהבית בלחץ

עשו הכל כדי לצאת מהבית ברוגע. אם אתם רוצים לא לשכוח כלום ולשלוח ילדים מסופקים למוסדות הלימוד, קומו מוקדם יותר, והיו מאורגנים ליציאה חמש דקות לפני הזמן בו עליכם לצאת. כך מובטח לכם שכולם יספיקו להגיע בזמן, ואת 5 הדקות שנותרו נצלו לתפילת שחרית קצרה שהיום הקרוב יעבור בשלום.

תגיות:טיפיםבוקר טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה