בריאות ותזונה

אתגר מלח ההימלאיה שמשגע את הרשת (מספר חמש הימם אותנו)

מה אתם יודעים על מלח ההימלאיה הורוד? מסתבר שיש כמה עובדות שכדאי לכם לדעת, ויפה שעה אחת קודם בהחלפת המלח השולחני המזיק

מלח ההימלאיה הורוד (צילום: shutterstock)מלח ההימלאיה הורוד (צילום: shutterstock)
אא

'נרמול' רמת הסוכר בדם, הסדרת פעילות מעיים, שיפור איכות השינה ועוד: מסתבר שלא כל מלח הוא מלח רע, ואחד הסוגים היותר פופולריים שתופסים תאוצה יותר ויותר הוא מלח ההימלאיה הוורוד.

מומחים רבים ברחבי העולם מצאו כי מלח ההימלאיה הוורוד יעיל יותר בשמירה על בריאותנו לאורך זמן, ולכן גם ממליצים להחליפו במלח השולחני.

הנה כמה יתרונות שאולי לא ידעתם על המלח הזה:

  • חיוני לשמירה על תפקודי קיבה מאוזנים.
  • מופק בשיטה טבעית וללא התערבות סיגים מתכתיים או רעלים כימיים אחרים.
  • מכיל מינרלים חיוניים לגוף כמו מגנזיום, סידן, סלניום, אבץ ואשלגן.
  • נטול ההשפעה השלילית שיש למלח השולחני על גופנו.
  • המלח מגרה את בלוטות הרוק, ומעודד אותן לייצר אנזים שמפרק פחמימות ומבטיח שלא יישאר לנו ריח רע לאחר שאנחנו אוכלים אותן. מכאן שהוא מעולה להבטחת הפעילות הסדירה במעיים ובמערכת העיכול.
  • מלח זה מאזן את רמות הסוכר בדם, ועוזר בייצור האינסולין ווויסותו.
  • במגזין אמריקאי בשם Journal Of Sleep הופיע מחקר שטען כי מלח זה נמצא כיעיל ומשפר בצורה משמעותית את איכות השינה, עבור מי שסובל מתופעה של נדודי שינה ו'תסמונת רגליים חסרות מנוח' במהלך השינה. מחקר נוסף שפורסם באותו מגזין מצא כי המגנזיום שמכיל מלח זה הוא זה שכנראה משפיע על איכות השינה, ושם גם ניתנה המלצה לצרוך אותו מתחת ללשון בכל אימת שסובלים מהתופעות הנזכרות.
  • גם שמירה על הבריאות הדנטלית מתאפשרת הודות לצריכת מלח זה. מחקרים מראים כי שילוב מלח הימלאיה במזון שלנו, מונע חללים דנטליים ומקדם בריאות אוראלית טובה. האשלגן ה'כוכב' שבמלח זה עוזר למנוע דימום חניכיים, והריכוזים הגבוהים של הסידן עוזרים בהלבנת השיניים.
  •  

'אתגר שבעת הימים' שכובש את הרשת:

ביום הראשון – החליפו את מלח השולחן עם מלח ההימלאיה, והשתמשו בו לתיבול סלטים ותבשילים.

ביום השני – שתו אותו כשאתם מתעוררים בבוקר כדי להשיג אנרגיה. מומחים טוענים שהסיבה שאנחנו קמים בבוקר 'מיובשים' היא בעקבות חוסר מינרלים בגוף, ולכן כדאי לצרוך מעט מלח הימלאיה לפני שהולכים לישון או כשקמים בבוקר, לאיזון המינרלים בגוף.

ביום השלישי – נשמו את מלח ההימלאיה אל תוך הריאות שלכם. הרתיחו מים בסיר קטן והוסיפו כף מלח הימלאיה ורוד. כסו את ראשכם במגבת ונשמו את האדים שעולים מן הסיר. פעולה זו תפתח סינוסים סתומים ואף תנקה את מערכת הנשימה מחיידקים ורעלנים שהצטברו בה.

ביום הרביעי – צחצחו שיניים עם מלח ההימלאיה הורוד, כדי לעזור במניעת דימום מהחינכיים, להלבין את השיניים ואף להימנע מכימיקלים או רכיבים מלאכותיים מזיקים שמכילות שאר משחות השיניים.

כל שעליכם לעשות הוא לשים כף מלח ורוד בתוך קערית קטנה, ולטבול בתוכה את המברשת שלכם.

ביום החמישי – אווררו את הבית שלכם עם המלח. כן, כן, שמעתם נכון. חברות רבות בעולם שהבינו את היתרונות הבריאותיים שלו, כבר הספיקו לייצר מנורות לילה מהמלח הזה והמוצר נמכר כמוצר טיפולי לכל דבר ועניין.

איך זה עובד? כשמדליקים את המנורה, גוש המלח מתחמם ופולט לאוויר אדי מלח שמסייעים להקלה על בעיות של נשימה, ונמצאו כמועילים במיוחד עבור ילדים שסובלים מתופעות של אסטמה, ברונכיטיס, נזלת, אלרגיות ועוד.

בארץ נמכרת מנורה זו בסכומים שנעים בין 100- 200 שקלים, תלוי בגודל המנורה.

ביום השישי – השתמשו בו כמלח אמבט. השריה של מלח ההימלאיה הוורוד במים חמימים תשחרר את המינרלים החיוניים לגוף, תזין אותו ותאזן את רמת האלקטרוליטים הטבעית של הגוף. המזל שלנו הוא שהגוף 'לוקח' וסופג מהמלח רק את הכמות של המינרלים שהוא צריך, ולכן אין חשש להצפת סידן, יוד, נחושת, מנגן, זרחן, אשלגן, מגנזיום או סלניום שהוא מכיל.

ביום השבת – תוכלו לשלב ביום המנוחה שלכם משקה אנרגיה, באם תוסיפו לכוס מים מינרליים רבע כפית מלח הימלאיה.

תגיות:בריאותשימושיםמלח הימלאיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה