גרפולוגיה

הטור הגרפולוגי של תמר פינקלשטיין: המיתוס של הצבע השחור

האם כשילד מצייר בצבע שחור, הדבר מראה באופן גורף על בעיה או על מצוקה? תמר פינקלשטיין מסבירה את ההבדל בין שחור לשחור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר נשאלתי בראיון לתוכנית רדיו שעסקה בנושא גרפולוגיה ואבחון ציורים, שאלה שאני נשאלת לא פעם על ידי אימהות מודאגות, ולכן אני רואה לנכון להעלות אותה כאן, בפניכם הקוראים: "כיצד יש להתייחס במקרה שהילד מצייר ציורים בשחור? האם הדבר מצביע על בעיה?".

לא בכדי עולות חששות בהקשר לצביעה בצבע השחור, מכיוון שהוא מטבעו צבע נטול חיות, ומזכיר לנו חושך, פחד ואווירה קודרת. ממילא עולה השאלה שמא הילד עצוב, או עובר חלילה חוויה קשה ונמצא במצב של חרדה.

עם זאת, חשוב שנדע שההנחה ששימוש בצבע שחור מצביע על מצוקה, הינה בגדר מיתוס בלבד. אמת היא שלצבעים ולבחירתם קיימת משמעות; למשל, צבע אדום-מסמל את "דם הכיבוש", ומייצג מזג חם וגבריות, צבע צהוב – מסמל חום ותקיפות, כתום – מקוריות וייחודיות, ירוק – רוגע ואיזון, וכד'.

לגבי שחור – מי שנמשך לצבע זה, הדבר עשוי להצביע על אופי חזק ודומיננטי, אסרטיביות וצורך להפגין כוח ושליטה. לכן כשילד שמצייר בשחור, ייתכן מאד כי הוא זקוק להראות עד כמה הוא חזק ואף להתבלט.

אולם כאשר ילד מרבה לצייר בצבע שחור, או ש"נצמד" אפילו לכל צבע אחר שבו מתעקש להשתמש בציוריו, במשך תקופה של למעלה משבוע, וכן הדבר חוזר ונשנה במגוון ציורים, אזי קיים חשש שהילד נתון במצוקה, וחשוב לבדוק את העניין.

 

תמר פינקלשטיין היא גרפולוגית מוסמכת של האגודה לגרפולוגיה מדעית, מוסרת הרצאות וסדנאות גרפולוגיה ויועצת בתחום התעסוקתי / אישי / זוגי ע"פ כתב וציורים tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:גרפולוגיהתמר פינקלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה