בריאות ותזונה

רוצים לרדת במשקל? היפנים ממליצים לבצע פעולה מפתיעה במיוחד

מחקר חדש מצא כי לעיסת מסטיק בהליכה מסייעת לתהליך הירידה במשקל בכך שמאיצה את קצב ההליכה ואת קצב הלב, מפעילה את השרירים ושורפת הכי הרבה קלוריות

  • כ' סיון התשע"ח
אא

מחקר חדש, שפורסם בכתב העת Eating Behaviours, מצא כי לעיסת מסטיק בהליכה מסייעת לתהליך הירידה במשקל בכך שמאיצה את קצב ההליכה ואת קצב הלב, מפעילה את השרירים ושורפת הכי הרבה קלוריות.

צוות חוקרים מאוני' ואסדה בטוקיו בחנו את ההשפעה שיש ללעיסת מסטיק תוך כדי הליכה. 46 משתתפים במחקר בגילאי 21-61 חולקו ל-2 קבוצות: הקבוצה הראשונה נדרשה ללעוס 2 יחידות מסטיק בעת הליכה בקצב רגיל, במהלך רבע שעה וגם לאחר שעת מנוחה. לעומת זאת הקבוצה השניה נדרשה לנהוג כמוהם בשינוי קל – במקום גומי לעיסה הם נתבקשו לבלוע אבקה שבה מצויים כל רכיבי המסטיק.

התוצאות הצביעו על כך שבקרב הקבוצה שבה לעסו מסטיק - קצב הלב היה מואץ יותר (נתון שעל פי מחקרים קודמים נמצא כיעיל בתהליך דיאטה) כמו כן, קצב הלב והשינוי בקצב הלב בעת המעבר משלב מנוחה לשלב הליכה, היה גבוה בממוצע באופן משמעותי בקרב הקבוצה שלעסה מסטיק.

"לעיסת מסטיק תוך כדי הליכה משפיעה על מספר תפקודים פיזיים ופיזיולוגיים בקרב גברים ונשים בכל הגילאים. המחקר שלנו מצביע על כך שלעיסת מסטיק תוך כדי הליכה מאריכה את מרחק ההליכה ומעלה את כמות האנרגיה המוצאת, בעיקר בקרב גברים בגילאי העמידה ומעלה", לדברי ד"ר יוקה האמאדה שעמדה בראש המחקר.

עם זאת, ההסתייגות קיימת: יש להדגיש כי לעיסת מסטיק לבדה אינה מועילה בירידה במשקל, ויש לשמור על תזונה מאוזנת, ולהקפיד על פעילות גופנית.

תגיות:מסטיקמחקרהליכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה