דודו כהן

עומר אדם ומשה פרץ – אכזבתם

הייתם יכולים ללכת עם האמת שידועה לכם, הייתם יכולים לסרב או להתחמק, והייתם יכולים אפילו "להסתבך" עם התקשורת הנאורה. אבל בסופו של דבר, הופעתם בחתונת ההתבוללות, ושימחתם כלה ביום ההתנתקות שלה מהעם היהודי

  • כ' סיון התשע"ח
אא

המוזיקה של עומר אדם ומשה פרץ היא לא מהז'אנר שאני שומע בימים כתיקונם, אבל קשה שלא לחבב את שני הכוכבים הצעירים האלה. לצד ההצלחה, שניהם ממשיכים לשמור על קשר קבוע עם מסורת ישראל, ומדי פעם עולים לכותרות בהקשרים יהודיים מחממי-לב. מספיק להזכיר את הסרטון המפורסם, שבו שניהם התעטפו בטלית ושרו ביחד את "מודה אני", את האייטמים על שמירת השבת של עומר אדם, שמירת הלשון וכן הלאה.

לכן היה מפתיע – ומאכזב, כמה מאכזב – לשמוע שאדם ופרץ הופיעו לאחרונה בחתונת ההתבוללות של דוגמנית ישראלית עם כוכב כדורגל גוי מקבוצת ברצלונה. האתרים הישראליים התמוגגו, החתונה קיבלה שער אחורי ב"ידיעות אחרונות", התקשורת הישראלית המשיכה לאבד את מעט המחסומים שנותרו בכל הנוגע לנישואי תערובת, וחוץ מהטוקבקים שהזכירו פה ושם שמדובר בהתבוללות ובמחיקה נוספת של העם היהודי – רק בודדים (כמו בנצי גופשטיין, ינון מגל ועוד) הזכירו שמדובר באיסור חמור על פי היהדות, שלא לומר בצעד נוסף להכחדת היהדות. אם גדולי החילונים של שנות ה-80-90 (כולל יוסי ביילין) עוד דאגו שמא ילדיהם יתבוללו, הרי שהיום גם זה נעלם.

אז בואו נגיד שאני לא בהכרח מצפה מכם, עומר ומשה, למחות נמרצות כנגד החתונה; אני לא מצפה שתכתבו שירים סביב הנושא, ואפילו לא שתסכנו את מעמדכם בציבור החילוני ושמא "תעזו" חלילה לומר משהו שיכול להתפרש כאילו אתם לא שייכים ל"מחנה הנכון". אבל לראות את שניכם שותפים ל"חגיגה" הזו – ולמעשה מובילים אותה – זה בהחלט מאכזב. ולא רק אותי.

כי בסופו של דבר, אני מניח שגם את עצמכם אכזבתם. כשאתם עומדים בבית, לבד, מול הראי, אתם יודעים מהי האמת. ברור לכם שלא הייתם רוצים שאחד מילדיכם יתחתן חלילה עם נוצרייה. ברור לכם שהקב"ה לא שמח לראות את שני בניו המוכשרים משמחים בת אחרת שלו, בדיוק ביום שמסמל את ההתנתקות המצערת שלה מהעם היהודי.

לא הייתם חייבים "להסתבך" כדי להימלט מההזמנה להרקיד את כל הנוכחים בקונטקסט האיום הזה. הייתם יכולים לומר שאתם תפוסים באותו ערב. הייתם יכולים להתחמק בשלל צורות אחרות. יתכן מאוד שזמרים אחרים עשו בשכל ונמנעו מלשמח את החוגגים בערב הכל-כך-עצוב הזה. אבל אתם בחרתם לעודד את מי שהפנתה את גבה ליהדות. בחרתם לזרום עם השקר, בזמן שאתם יודעים היטב מהי האמת. בחרתם לשמח את משתתפי חתונת ההתבוללות – ובמקביל להפנות גב אל מי שנתן לכם את הכישרון ואת ההצלחה. אכזבתם, הפניתם גב, אבל מאידך תזכרו - אף פעם לא מאוחר לתקן. אף פעם לא מאוחר להתחרט. לפעמים כשמגיעים למקומות הנמוכים ביותר - דווקא משם רואים את האמת. מאחל לכם לראות אותה באופן ברור יותר. מגיע לכם.

 

צפו בהרצאתו של הרב זמיר כהן, "יהודי וגויה - לאן?", לפירוט נרחב על נזקי וחומרת ההתבוללות:

 

תגיות:דודו כהןעומר אדםהתבוללותמשה פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה