חדשות בארץ

כמה מוציאות חברות הסיגריות על פרסומות?

דו"ח משרד הבריאות מוכיח כי חברות הסיגריות הוציאו יותר מחצי מיליארד שקלים על פרסום וקידום מכירות. המשרד מתרעם על החברות הקטנות שלא טורחות למסור נתונים

אא

יותר מחצי מיליארד שקלים – זהו הסכום שהוציאו חברות הסיגריות הגדולות על פרסום וקידום מכירות במהלך עשר השנים האחרונות, כך מעיד דו"ח חדש שיצא מטעם משרד הבריאות.

מהנתונים אפשר לראות באופן חד משמעי כי חלה לאחרונה ירידה משמעותית בהוצאות על פרסום המוצרים, אך מאידך – חלה עלייה גבוהה בסכומים שהוצאו על קידום המכירות.

החברות שמרכיבות את נתוני הדו"ח הן דובק וגלוברנדס, אשר העידו כי במהלך 2016 הוציאו על פרסום וקידום מכירות סכום של 55.3 מיליון שקלים, וכאמור – הסכום שהוציאו במשך עשר השנים האחרונות מגיע ליותר מחצי מיליארד שקלים.

המסקנות הפשוטות מהדברים הן שעיקר הפרסומות של החברות מגיעות בעקבות מצב בו יש פעילות של חקיקה שמעלה את המודעות הציבורית לנזקים שבסגריות. במצבים כאלו זקוקות חברות הסיגריות לקמפיינים שונים.

הנתונים הגיעו למשרד מאחר שכל חברה שמייצרת ומשווקת מוצרי טבק חייבת על פי חוק למסור את הנתונים אשר מתפרסמים אחת לשנה.

יצוין כי נכון לעתה החוק בישראל אינו מאפשר לחברות הסיגריות לפרסם את מוצריהן ברדיו, בטלוויזיה ובשילוט חוצות, אך הן רשאיות לרכוש פרסום בעיתונות ובאינטרנט.

חשוב להדגיש כי נתוני הדו"ח מתבססים על חברות הטבק הגדולות, אך חברות קטנות וכן יבואני נרגילות או סיגרים שונים, לא טרחו להעביר דיווח כנדרש. זאת למרות שהתחמקות מדיווח חושפת את החברות לקנסות שעשויים להגיע ל-450 אלף שקלים. אך אל דאגה, עד כה לא הוטל קנס כזה על אף חברת סיגריות.

במשרד הבריאות העבירו ביקורת על רשות המסים, אשר מסרבת למסור מידע על חברות ובתי עסק מענף הטבק, ולכן לא ניתן ליצור איתן קשר.

תגיות:סיגריותפרסוםמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה