אמונה

הגר"ג אדלשטיין מתייחס לתופי המלחמה: "רואים את הניסים, וצריך להתחזק"

ראש הישיבה הגאון הרב גרשון אדלשטיין התייחס למצב המתוח בדרום, ועמד על שתי נקודות חשובות: האחת – חיזוק, אפילו קטן ממש, יכול להוביל לישועה גדולה. השנית – כל יחיד מישראל שמתחזק – משפיע טוב על כלל ישראל כולו

  • ט"ז סיון התשע"ח
(צילום:shutterstock)(צילום:shutterstock)
אא

ראש הישיבה הגאון הרב גרשון אדלשטיין, התייחס אמש (שלישי) להסלמה הביטחונית בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום.

בדבריו, ביקש הרב אדלשטיין מכל אחד ואחד להתחזק באופן אישי. "על כל אחד ואחד יש להתחזק, ולו במשהו קטן. כל מחשבה של חיזוק האדם מתקדש. כמו שהרב שך אמר בצוואה. 'אפילו מחשבה אחת'. כי אפילו משהו אחד זה משפיע, וצריך חיזוק תמיד. וכל אחד יודע כמה הכוחות שלו, וכמה שהוא יכול – יתחזק. ברגע של לימוד, של מחשבה טובה, של מעשים טובים. זה עושה זכויות לכל כלל ישראל. ואפילו אדם אחד יכול להשפיע. החזון איש אומר שרואים את ההשפעה אפילו של אחד. וכל אחד מה שמתחזק זה משפיע על כל כלל ישראל".

בדבריו, הדגיש ראש הישיבה הגדול שתי נקודות חשובות: האחת – חיזוק, אפילו קטן ממש, יכול להוביל לישועה גדולה. השנית – כל יחיד מישראל שמתחזק – משפיע טוב על כלל ישראל כולו.

"עם ישראל בסכנה", אמר ראש הישיבה. "אנחנו שה אחת בין שבעים זאבים, וכולם שונאים אותנו. כך היה גם אחרי השואה. הלכה שבידוע שעשו שונא ליעקב. לא תמיד אנחנו מרגישים את הסכנה אבל אנחנו חיים בניסים, ואחד הניסים זה עצם זה שאנחנו לא רואים את הסכנה. הגויים מתביישים לעשות צרות להיות כמו הנאצים. אבל גם אחרי השואה היו כאלה שלא התביישו ואמרו שחבל שהיטלר לא גמר את העבודה".

"כעת בדרום לא רגוע ואז רואים יותר את הניסים", התייחס ראש הישיבה למטחי הרקטות הכבדים ולעובדה שאין נפגעים בנפש. "אבל, למעשה, כל הזמן אנחנו חיים בניסים. אנחנו מוקפים מסביב באויבים. גם כשיש הסכם שלום כולם אויבים שלנו

"אבל כדי שיימשכו הניסים ושחס וחלילה לא תפרוץ מלחמה צריך זכויות, ואם יש חיזוק אז יש זכויות", סיכם ראש הישיבה את דבריו.

תגיות:מלחמהבטחוןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה