בריאות ותזונה

חם בחוץ: 8 סיבות חשובות שיעודדו אותנו לשתות מים

האם אתם שותים לפחות 6-8 כוסות מים ביום? אם התשובה שלילית הגעתם למקום הנכון. שתיית מים על בסיס יומיומי מגנה מפני מחלות ומסייעת בתפקוד תקין של המוח והזיכרון, וזה רק חלק מהסיבות שבעטיין כדאי לכם להקפיד לשתות יותר

  • ט"ו סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם אתם שותים לפחות 6-8 כוסות מים ביום? אם התשובה שלילית הגעתם למקום הנכון. שתיית מים על בסיס יומיומי מגנה מפני מחלות ומסייעת בתפקוד תקין של המוח והזיכרון, וזה רק חלק מהסיבות שבעטיין כדאי לכם להקפיד לשתות יותר:

1.משפר זיכרון ותפקוד מוח

לכמות הנוזלים בגופנו יש השפעה מכרעת על תפקוד המוח והזיכרון. מחקרים הראו כי התייבשות, ולו הקלה ביותר, עלולה להשפיע לרעה על תפקוד המוח ולהחליש את הזיכרון.

2. מטפל בעצירות

באמצעות שתיית כוס מים בשילוב פירוט וירקות לתפריט הימי, ניתן לטפל בעצירות.על פי מחקר שפורסם ב-European Journal of Clinical Nutrition, נמצא כי יש קשר הדוק בין צריכת מים, סיבים, ועצירות.

3. תפקוד הגוף

האם אפשר לחיות בלי מים? בוודאי שלא. כ-60% מים יש בגופנו, והם נצרכים לשם שמירה על טמפ' הגוף, עיכול תקין, מחזור הדם, יצירת רוק ודמעות והובלת חומרים מזינים בגוף. המים חיוניים ביותר לתפקוד הגוף, ועל כן מומלץ לשתות כ-8 כוסות מים ביום.

4. עור בריא

כאמור, גופנו מכיל כ-60% מים, על כן כאשר הוא מיובש מופיעים עור יבש ומקומט, אקנה ןפצעונים. שתיית מים על בסיס יומי ימנעו קמטים בעור וסימנים להזדקנות מוקדמת.

5. מונע עייפות

בשעה שגופנו מיובש, בלתי נמנע שנחוש עייפים ועצבניים. יכולת ההתמקדות שלנו נחלשת, והשליטה והריכוז פוחתים. נתון זה חשוב בפרט בנהיגה: על פי מחקר נמצא כי נהג מיובש שווה בתפקודו לנהג שיכור.

6. מסייע לירידה במשקל

למים יתרונות בולטים בתהליך ירידה במשקל: מגבירים את תחושת השובע, ומאיצים את חילוף החומרים בגוף. כדאי לשתות כל חצי שעה כוס מים לפני כל ארוחה, כיוון שהמים מסייעים בהפחתת צריכת הקלוריות שלנו.

כמו כן המים יעילים בשטיפת הרעלים מהגוף , וכתוצאה מכך הכולסטרול בדם פוחת. בנוסף, מים מסייעים לכבד לסנן מהר יותר את כל השומנים.

7. מונע מחלות

המים מזיזים דברים בגוף, ובשל כך מסייעים להיפטר מרעלים מזיקים, חיידקים וזיהומים שגורמים לשפעת עוד לפני שהם מתחילים להשפיע על הגוף שלנו.

8. מקל על כאבי ראש

כאשר ישנה התייבשות הדבר מתבטא בכאבי ראש. כאשר מדובר בהתייבשות קבועה היא יכולה להוביל למיגרנות. לפני נטילת כדור נסו לשתות מים וראו אם תחושו הקלה גדולה לאחר מספר דקות.

תגיות:מיםשתיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה