חדשות בעולם

גרמניה: מדוע מזמינה מרקל את התושבים שאינם יהודים - לבקר בבתי כנסת?

צעד יוצא דופן של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל: נוכח גילויי האנטישמיות ההולכים וגוברים בארצה, קוראת הקנצלרית לתושבי המדינה שאינם יהודיים לפקוד את בתי הכנסת, ללמוד את התרבות והמסורת היהודית ולהביע הזדהות עם יהודי גרמניה

צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

צעד יוצא דופן של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל: נוכח גילויי האנטישמיות ההולכים וגוברים בארצה, קוראת הקנצלרית לתושבי המדינה שאינם יהודיים לפקוד את בתי הכנסת, ולהביע הזדהות עם יהודי גרמניה.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', המפלגה שבראשה עומדת מרקל – המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, מארגנת שבוע שלם שבו יבקרו תושבים שאינם יהודים במוסדות יהודיים, וייפגשו עם חברי הקהילות היהודיות במסגרת פרויקט שנקרא 'מבצע היכרות'.

בסרטון שהופץ בתקשורת המקומית נראית מרקל כשהיא קוראת לאזרחי מדינתה לפקוד את בתי הכנסת וללמוד את התרבות והמסורת היהודית על חגיה, במטרה "לבטא את הסולידריות עם היהודים ולהראות ליהודי גרמניה שאנו מתנגדים בתוקף לכל גילוי של אנטישמיות.

עוד הוסיפה מרקל ואמרה כי "אנטישמיות חייבת לקבל תשובה ברורה מצד החוק, מצד מדינה חזקה, ומצד מרכז החברה. תשובה ברורה מצד כולנו. המחויבות שלנו לחיים יהודיים בגרמניה, והפעילות שלנו נגד אנטישמיות הן מעבר לכך – זו משימה מתמדת עבור המפלגה שלי, ועבור גרמניה כולה", מסכמת הקנצלרית.

תגיות:גוייםבתי כנסתגרמניהביקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה