בריאות ותזונה

ראיתם זבוב על המזון? מומחים טוענים שיש סיבה לדאגה

מדוע מסוכן לאכול מזון שעליו נחת יצור מעופף? חוקרים טוענים כי אכן יש ממה לחשוש. "הזבוב צריך לגעת באוכל רק לרגעים בודדים, כדי להעביר אליו חיידקים מהסוגים המסוכנים ביותר", הסביר המומחה

  • ח' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המומחה לחרקים, רון האריסון, ציין בשיחה עם אתר הדיילי מייל הבריטי, כי ביכולתם של הזבובים לשאת מעל 200 צורות של חיידקים מזיקים. לטענתו "זבובים ידועים כמזיקים המעבירים מחלות מדבקות חמורות ומן הסתם עדיף להימנע ממאכלים שהם נגעו בהם – אפילו לזמן קצר".

עוד טוען האריס טוען כי מכיוון שחרקים לא יכולים ללעוס מזון, אז הם פולטים אנזימים שמעכלים אותו לפני שנכנס לפיהם.

בנוסף מזהיר מכון המחקר הרפואי Mayo Clinic כי יש לשמור מרחק מהחרקים המציקים. באתר USA Today הובאו המלצות המכון, הסוברות כי אלו עלולים להעביר אל המזון מחלות קשות כמו טיפוס, כולרה ודיזנטריה, ומובילים לתסמינים כמו: הקאות, שלשולים, בחילות, חום, עייפות וכאבי ראש. ד"ר ג'ף סקוט, מרצה לאנטומולוגיה באוני' קורנל הצטרף להמלצה, והזהיר: "לזבובים יש את היכולת לשאת ולהעביר כל סוג של מיקרואורגניזמים נושאי מחלות".

לעומת זאת, ד"ר קמרון ווב, מרצה לרפואה באוני' סידני, הדגיש במאמר מקיף שפרסם בנושא, כי אמנם ישנו סיכון להעברת מחלות מהיצורים המעופפים אל המזון שלכם, אולם בניגוד לעמיתו האריסון, הוא סובר כי ההשפעה משמעותית רק לאחר שהייה של מספר דקות על המזון. "ככל שחולף הזמן, כך גדל הסיכוי שהפתוגנים (חיידקים) שהשאירו הזבובים יתרבו על המזון –בזמן הזה הסכנות לבריאות גדלות", אמר.

תגיות:זבובמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה