בריאות ותזונה

יבלות בעור? רופא ישראלי ממליץ: "נסו את תרופת הפלא הזו, לפני שאתם מגיעים אליי"

סובלים מסרחי עור ויבלות? לד"ר עדיאל תל-אורן יש מה לומר לכם, ויותר מכדאי לכם להקשיב לו

ד"ר עדיאל תל-אורן (צילום מסך)ד"ר עדיאל תל-אורן (צילום מסך)
אא

אחרי קרוב ל-20 שנה שאני סובלת מהן, החלטתי סוף סוף לתת לתרופות הסבתא להפעיל עליי את קסמיהן, וניסיתי את חלב התאנים שרבים מדברים בשבחו בהקשר של העלמת 'פלולות' (סרחי עור) מאזורים שונים בגוף.

אמנם עבר יום אחד בלבד מאז ה'ניסוי', אך כבר כעבור שעה מרגע שמרחתי את הנוזל הלבן (שרף תאנים) על צווארי – הרגשתי בצריבה ובעקצוצים נקודתיים על גבי ה'פלולות'. הן אמנם לא נעלמו עדיין, וגם כאשר אני מנסה למשוך אותן החוצה אני מרגישה שזה עדיין בלתי אפשרי – אבל היות והתור לרופא העור נקבע רק לעוד חודשיים, אין לי כל כך מה להפסיד.

תרופת הסבתא הזו הצליחה לרתק אותי כל כך, עד שאני מוצאת עצמי טובעת באינספור מחקרים שנעשו עליה – החל בטיפול כנגד צרעת, דרך טיפול בפצעים ודלקות עיניים וכלה בטיפול בסרטן העור. מחקרים שנעשו על חלב התאנים מצאו כי השרף מכיל למעלה מ-200 חומרים פעילים שמסייעים להילחם בתאים הסרטניים, אחד מהם הוא חומר בשם 3-R שהשפעתו גדולה ורחבת טווח בכל הקשור לסרטן העור.

יהודי טורקיה, מרוקו ותוניסיה נהגו למרוח את שרף התאנים על פצעים מוגלתיים שונים, יבלות קשות ואפילו כטיפול מונע בצרעת. יש הנוהגים לטפטף את החלב מקצה התאנה בעצמה, ויש הנוהגים לשבור ענף של עץ תאנה, ולאסוף את הטיפות שיוצאות מן השבר.

"חלב התאנים עושה בדיוק את אותה פעולה שעושה החנקן הנוזלי שעמו משתמש רופא העור", אמרה לי לאחרונה אחות קופת החולים שלנו. "אין חשש להשתמש בו, רק צריך לקחת בחשבון שיש אנשים שיכולים להיות רגישים לחומר הזה ולפתח תגובות אלרגניות".

מהם הדגשים שחשוב לשים לב אליהם?

  • שרף התאנים צורב את העור, ולכן יש להימנע ממריחתו על אזורים רגישים כגון בית השחי, או מסביב לעור שאינו פגוע. השימוש צריך להיות נקודתי וזהיר על גבי היבלת בלבד, ואת זה תעשו על ידי מריחת וזלין (שישמש כחומר מבודד) על גבי העור מסביב, ורק לאחר מכן מריחת חלב התאנים בעזרת קיסם על מקום היבלת.
  • טיפול זה כמו רבים אחרים דורש סבלנות, ולא תמיד ניתן לראות תוצאות בין יום.
  • טיפול זה אינו מתאים לכל סוגי הפלולות/סרחי העור.
  • לעתים עשוי טיפול זה לגרום לדלקת.

ד"ר תל אורן המתמחה בטיפול ביבלות ויראליות, ממליץ לנסות את תרופת הסבתא הזו לפני שמגיעים אליו, וכך הוא כותב באתר שלו:  "יש למרוח כמה פעמים ביום חלב תאנים או חלב מהגבעול של עלי תאנה, שהיא התרופה המומלצת ביותר, ולהחדיר את החלב לתוך היבלת הויראלית, בעזרת קיסם שיניים. לפני ששמים שוב יש לגרד את החלק היבש של היבלת בעזרת פצירה".

מה לעשות אם חלב התאנים פגע במקומות רגישים, וגרם לכוויה?

ספגו מגבת בד בחלב או יוגורט, והניחו על מקום הכוויה. החלב יגרום לרגיעה והקלה במקום, ויעזור לריפוי מהיר יותר.

תגיות:עוררופאסרחי עור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה