בריאות ותזונה

מפריזים באכילת ביצים? כעת תגלו האם אתם מזיקים לעצמכם

על פי מחקר חדש שנערך באוסטרליה המתייחס להשפעות בריאות על מחלות לב וסוכרת, נמצא כי אכילה של עד 12 ביצים בשבוע אינה מזיקה יותר מאכילת 2 ביצים בשבוע. "הממצא הזה תומך במחקרים שמלמדים כי צריכת ביצים באיזון לא פוגעת בבריאות", הסביר מוביל המחקר

  • ז' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התפיסה הרווחת הינה כי אכילת ביצים עלולה להיות מסוכנת לבריאות הלב, אולם לאחרונה נערכים מחקרים המוכיחים כי ההפך הוא הנכון – צריכה מאוזנת של ביצים אינה מעודדת סוכרת ואינה משפיעה על בריאות הלב.

המחקר שנערך מטעם אוני' סידני, מעלה כי בכל הנוגע למחלות לב וסוכרת, לא הוכחה השפעה אצל בני אדם בין אם מדובר בצריכה שבועית של עד 12 ביצים בשבוע ובין מדובר בפחות מ-2 ביצים בשבוע.

הבדיקה שנערכה 3 חודשים בוצעה על 2 קבוצות אליהן התלוו צמוד רופאי לב וסוכרת. ב-2 הקבוצות (אלו שצרכו 12 ביצים ואלה שצרכו 2) לא ניכר הבדל בסיכון לבריאות הלב של המשתתפים, בהתייחסות להשפעה על משקלם ובסיכון לחלות בסוכרת.

לדברי החוקרים מדובר במידע חיוני מאד, משום שלביצים ערך תזונתי גבוה והן מכילות בתוכן חומרים בריאים ומזינים. "לסוכרתיים, יש בדרך כלל כמויות גבוהות של כולסטרול רע בדם, אבל המחקר שלנו הראה שאין לצריכת ביצים השפעה על הכולסטרול הזה – לא לחיוב ולא לשלילה", הסביר מוביל המחקר, ד"ר ניק פולר.

לעומת זאת, לטענת החוקרים, על פי המחקר, הדבר שהשפיע ביותר על בריאות המשתתפים הייתה החלפת שומנים רוויים, למשל חמאה, בשומנים בריאים כמו שמן אבוקדו ושמן זית. כאשר בוצעה החלפת השומנים האלו ונעשתה הקפדה על אכילה נכונה התוצאות הראו ירידה במשקל ובסוכר אצל הנבדקים, אף כשצרכו כמות רגילה של ביצים.

"הממצא הזה תומך במחקרים מהעת האחרונה, המלמדים כי צריכת ביצים בכמות מאוזנת אינה פוגעת בבריאות", אמר ד"ר פולר.

תגיות:ביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה