חדשות בארץ

שגרירות פרגוואי עולה היום לירושלים

שגרירות פרגוואי תיחנך היום בירושלים. זוהי השגרירות השלישית שחונכת את משכנה החדש בירושלים, כתגובה להכרזת טראמפ

  • ז' סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אחרי ארה"ב וגואטמלה, היום (שני) עולה שגרירות פרגוואי לירושלים. השגרירות תמוקם בגן הטכנולוגי בדרום הבירה, בשכנות לשגרירות גואטמלה.

נשיא פרגוואי, הוראסיו קארטס, הגיע אמש לישראל לקראת הטקס. הנשיא נחשב לידיד ישראל מובהק,

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, קיבל את פניו של קארטס בשדה התעופה בן גוריון. "״אני מודה לך בשם מדינת ישראל על החלטתך להעביר את שגרירות פרגוואי לירושלים. החלטה שמעידה על עומק היחסים בינינו ומהווה חיזוק נוסף לריבונותנו בירושלים", אמר ארדן.

"החלטתו של הנשיא קארטס להעביר את השגרירות לירושלים היא מהלך חשוב שמכיר בזכותה של ישראל לקבוע את בירתה", הוסיף ארדן. "בכך הוא מצטרף לארה"ב ולגואטמלה ואין לי ספק שעוד מדינות בדרך".

ארדן התייחס לנשיא קארטס, באמרו כי "בשנים האחרונות הוכיחה פרגוואי בשורה של החלטות אמיצות כי היא ידידה אמיתית. אני מברך את הנשיא על תמיכתו בישראל ועל מנהיגותו".

במהלך ביקורו של הנשיא קארטס בישראל, הוא התלווה למנכ"ל יקב ירושלים, אל"מ במיל' ארז וינר, לסיור במתחם 'יקב ירושלים' החדש בטחנת הקמח בימין משה. אל"מ וינר העניק לנשיא פרגוואי את יין ה-70 שהושק במהדורה מיוחדת, עם הקדשה אישית כאות הוקרה על הידידות בין ישראל לפרגוואי.

פרגוואי היא מדינה דרום אמריקנית, השייכת מבחינה תרבותית לאמריקה הלטינית. בין ישראל לפרגוואי קיימת היסטוריה של קשר ידידות איתנים. כבר ב-1947 היתה הייתה פרגוואי בין 33 המדינות שהצביעו בעד תוכנית החלוקה. דוגמה נוספת לאהדתה של פרגוואי את מדינת ישראל היא שבמהלך במהלך מבצע 'צוק איתן' הביעה פרגוואי תמיכתה בישראל, וסירבה לגנות את פעולותיה.

תגיות:ירושליםשגרירות פרגוואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה