חדשות יהדות

ערב חג השבועות: המשפחות השכולות רקדו עם ספרי התורה

בטקס מרגש במיוחד הובל ספר תורה שנכתב לעילוי נשמת חללי המשטרה אל בית הכנסת במטה הארצי. הרב הראשי למשטרה: "יש בספר התורה כדים של דמעות"

אא

הכנסת ספר תורה מרגשת התקיימה היום (רביעי) לבית הכנסת של מטה המשטרה הארצי. ספר התורה הוכנס בטקס מיוחד מאוד, כאשר הוא נישא על ידי נציגי המשפחות השכולות, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך  והרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו.

 

המיזם: אות לכל שוטר

ראשיתו של האירוע התחילה בהחלטה שהתקבלה במשטרה על המיזם 'אות לכל שוטר'. במסגרת המיזם עבר הקלף של ספר התורה בין כל מחוזות המשטרה, שם כתב כל אחד מהשוטרים אות בספר התורה שהוקדש לעילוי נשמת החללים, ובעזרתו של סופר סת"ם יהושע וקסברגר. היום נכתבו על ידי מפכ"ל המשטרה והרב הראשי למשטרה ונציגי המשפחות השכולות האותיות האחרונות, וכאמור הספר הוכנס למקומו הקבוע בבית הכנסת במטה הארצי, בהשתתפותם של חברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.

במהלך הטקס פנה המפכ"ל אל נציגי המשפחות השכולות ואמר להן: "כאשר אנו מנציחים את הרוגי המלכות של משטרת ישראל, הבחירה בספר התורה, טבעית ביותר. דורות על דורות מאותגר קיומו של עם ישראל על ידי מעצמות אזוריות ועולמיות, לא מעט גווילים נשרפו, לא פעם היו אלה קהילות שלמות, אך האותיות של הקהילות, לא נשרפו, הן פרחו באוויר והופיעו ונכתבו שוב ושוב בנצח ישראל. העולם חוזר וצופה בנס הזה בו מעצמות נעלמו להן והפכו לאבק ההיסטוריה, ועם הנצח הקטן נאחז בנצחיותו ושורד".

ספר תורה סמלי

המפכ"ל בדבריו חיזק את נציגי המשפחות השכולות ואמר כי משטרת ישראל ניצבת בפני תקופה מורכבת. אנו מתייצבים מול האתגרים הללו ככוח איתן, מלוכדים ומאוחדים באהבת הארץ, בעוז ובנחישות להמשיך את דרכם, את שליחותם של יקירינו שאינם עוד, למען מורשתם, למען מדינתנו ולמען עתיד ילדינו".

הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו התייחס בדבריו למבצע המקיף מחוזות ותחנות משטרה שבה אלפי שוטרים כתבו את האותיות של ספר התורה. הרב ברכיהו סיפר כי ספר זה הוא אחד מתוך תשעה ספרי תורה שיוכנסו בקרוב לבתי הכנסת של תחנות המשטרה. "יש בספר הזה לא רק אותיות אלא גם כדים של דמעות", אמר הרב, "דמעות של צער וכאב על אובדן השוטרות והשוטרים חללי המשטרה, יש גם דמעות של התרגשות של השוטרים חבריהם של הנופלים ושל בני משפחות החללים שכתבו ביד רועדת את האות המנציחה את יקיריהם. אך סמלי הדבר שימים אחדים לפני חג השבועות אנו במשטרת ישראל זוכים להביא למשכן קבע את ספר התורה הזה".

 

תגיות:הכנסת ספר תורהמשטרהמשפחות שכולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה