סגולות

למה כדאי לאכול מצה בליל שבועות (וסגולות נוספות שאולי לא הכרתם)

חג השבועות נמשל ליום החתונה בין הקב"ה לכנסת ישראל, וכשם שכלה וחתן בשר ודם מתכוננים למעמד הנשגב – כך גם עם ישראל מתבקש להתכונן ולהכין עצמו לרגע המקודש. כיצד עושים זאת, ומהן הסגולות המיוחדות של היום?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג השבועות נמשל ליום החתונה בין הקב"ה לכנסת ישראל, וכשם שכלה וחתן בשר ודם מתכוננים למעמד הנשגב – כך גם עם ישראל מתבקש להתכונן ולהכין עצמו לרגע המקודש. ההכנה מתקיימת בכל ימי העומר, אך שלושת הימים שלפני חג השבועות, המכונים שלושת ימי ההגבלה – הם ימים שמוקדשים אך ורק לשמחה.

בימים אלו אנו חדלים להתאבל, ומתחילים בהכנות שמחות כמו כלה המתכוננת לחופתה – מסתפרים, קונים בגדים חדשים, וטוב אף להשתדל ולהגביל את עצמנו מדיבורים אסורים ומשיחות בטלות בימים אלו (כפי שמובא בספרים הקדושים).

 

הנהגות וסגולות לערב החופה – ערב חג השבועות

בערב החג מומלץ ביותר לתת צדקה כמניין 91 ₪ ועוד 13 ₪ כנגד 13 מידות של רחמים. טוב לתת את הסכום לתלמידי חכמים שתורתם אומנותם, וזוהי סגולה לילדים שיגדלו עם יראת שמיים ומידות טובות.

הנהגה טובה נוספת היא ללכת למקווה טהרה (גברים), לטבול ולהיטהר לקראת היום הקדוש. 

טוב לקשט את הבית בהמון פרחים, עלים וירק – ודבר זה מזכיר את הקישוטים שהיו על הר סיני במעמד מתן התורה. וחשוב לבחור פרחים בעלי ריח נעים. 

טוב לאפות שתי חלות בצורת סולם ובו שבעה שלבים – ודבר זה כנגד שבעת הרקיעים שנפתחים בליל שבועות, וזוהי סגולה לקיבול התפילות בבחינת 'כל הפושט יד – נותנים לו'.

סגולה בדוקה ומנוסה להינצל מעקיצת עקרב למשך כל השנה היא לאכול ביום שבועות מצה.

בליל שבועות מובטח לו למי שנשאר ער כל הלילה כדי ללמוד תורה ולהתקדש – שיינצל מפורענויות המתרגשות ובאות לעולם בכל אותה שנה.

תגיות:לילהסגולותשבועותלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה