חדשות בארץ

סכנה בהישג יד: תינוקות מאושפזים כתוצאה מהכנסת ג’ל כביסה לפה

בשבוע האחרון אושפזו 2 תינוקות בביה"ח כשהם סובלים מכוויות בדרכי הנשימה העליונות, זאת לאחר שהכניסו לפיהם טבליות ג'ל כביסה מרוכז. "אני חושש שזו תופעה שתלך ותגדל, אם לא נעלה אותה למודעות", אמר הפרופ'

  • כ"ח אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע האחרון אושפזו 2 תינוקות בביה"ח כשהם סובלים מכוויות בדרכי הנשימה העליונות, זאת לאחר שהכניסו לפיהם טבליות ג'ל כביסה מרוכז.

החומר המצוי בטבליות הינו צבעוני וזוהר והפעוטות מתפתים לגעת בהם. כמו כן, עטיפת טבליות הג'ל עשויה מפלסטיק דקיק כדי למנוע היתקעות בתוף מכונת הכביסה. נתונים אלו מאפשרים לתינוקות לקרוע בקלות את עטיפת הטבליות, ולהכניס לפיהם את החומר המסוכן ללא מאמץ.

לפני ימים ספורים תינוקת ממרכז הארץ, בת 11 חודשים, הושיטה ידה לאחד הארונות שהיה פתוח. הפעוטה משכה טבלית אחת והכניסה אותה לפה. מיד הבהילו את התינוקת למרכז הרפואי 'וולפסון', היא עברה גסטרוסקופיה, ובחודש וחצי הקרוב היא תקבל טיפול תרופתי.

מקרה נוסף ארע כאשר פעוטה בת 10 חודשים הכניסה לפיה את הטבלית. החומר המרוכז גרם לתינוקת כוויות קשות בדרכי העיכול, והיא נזקקה לטיפול מציל חיים.

"ההשפעה של החומר יכולה לגרום לכוויות מיידיות, אבל לפעמים הכוויות מופיעות לאחר מספר שעות, ולכן בכל מקרה אנחנו משאירים את התינוקות להשגחה ועושים להם בדיקות מקיפות. במקרה שילד מכניס לפה את הטבליות האלו יש להביא אותו במיידי למיון", הסביר פרופ' אילן דלאל, מנהל מחלקת ילדים בבית־החולים וולפסון, "

עוד מציין פרופ' דלאל: "אני חושש שזו תופעה שתלך ותגדל, אם לא נעלה אותה למודעות.על ההורים להרחיק מהישג ידם של ילדים את הטבליות בדיוק כפי שהם מרחיקים כל חומר ניקיון. בנוסף, כדאי שחברות הניקיון ייצרו טבליות עם עטיפה עבה יותר ובצבע פחות זרחני על מנת למנוע אסון".

תגיות:תינוקותסכנהג'ל כביסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה