קשב וריכוז

רוצים שאנשים יקשיבו לכם? לא תאמינו כמה שזה פשוט

אתם מדברים, ואנשים לא מקשיבים? אתם חשים דחויים ולא מעניינים? מחקר חדש מצא את הדרך לגרום לאנשים לחבב אתכם, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לכם

  • כ"ח אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתם מדברים, ואנשים לא מקשיבים לכם? אתם חשים דחויים ולא מעניינים? מחקר חדש מצא כי הדרך לגרום לאנשים לחבב אתכם, היא דרך הקפה שהם ישתו בבוקר.

מחקר חדש שממצאיו פורסמו בכתב העת Journal of Psychopharmacology, העלה נתון מעניין, על פיו שתיית קפה טרם תחילת שיחה עם הזולת מסייעת לאנשים להתרכז הרבה יותר, אך יותר חשוב - לחבב את העומדים מולם, ולחשוב עליהם באופן חיובי.

צוות החוקרים הגיע אל המסקנות האלו בעקבות בדיקה שערכו בנוגע להשפעה שיש לשתיית קפה על דינמיקה קבוצתית ואינטגרציה בין אנשים, בפרט בעבודה. לצורך הבדיקה החוקרים ערכו ניסוי על 134 סטודנטים וסטודנטיות שבאופן קבוע שותים קפה, ולאחר מכן חילקו אותם ל-2 קבוצות. במשך רבע שעה דנה כל קבוצה באותו נושא נבחר, כאשר רק קבוצה אחת שתתה קפה לפני הדיון..

בהתאם לתוצאות הניסוי ראו החוקרים כי סטודנטים ששתו קפה טרם הדיון התרכזו ביתר קלות בדברי שאר המשתתפים, ואף נטו יותר להתייחס אליהם בחיוב, ולהסכים איתם.

"המחקר נעשה על אנשים שצורכים קפה בקביעות", אמר ואשה אנבה, שעמד בראש המחקר, "עבורם נראה שקפה גורם להם להיות ערניים יותר, מפוקסים יותר ביכולת החשיבה שלהם על הנושא או המטלה, וכן גורם להם להשתתף יותר במטלות קבוצתיות".

תגיות:שיחהקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה