5 נקודות למחשבה

האם הדתיים או החרדים הם אנטי-ציוניים? 5 נקודות למחשבה

איך לא כואב לתינוק כשהוא זוחל? הזבובים הטורדניים – לשם מה נבראו? האם תפילתו של חילוני נשמעת בשמיים, והאם יש אמת בתיאוריית האבולוציה?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

למקומות, היכון, זְחל!

הזחילה מתרחשת בשנה הראשונה לחיינו ומהווה שלב התפתחותי משמעותי בחיי התינוק. התנועה החופשית במרחב מאפשרת לתינוק, שהיה עד כה מוגבל בתנועותיו, לחוש את המרחב.

זחילה היא פעולה מורכבת מבחינה מוטורית, ודורשת מאמץ פיזי לא קל. נסו לזחול במשך כמה דקות ולמדו להעריך את התינוק הזוחל. כל אדם בוגר שינסה לזחול על רצפה כמו תינוק, יחוש בכאבים עזים בעצמות הרגליים המתחככות ברצפה הנוקשה, קושי שעלול להוביל לחוסר קואורדינציה ולתנועה איטית.

ואני שואל את עצמי, איך לא כואב לתינוק כשהוא זוחל, אלא להיפך, נראה שהוא אפילו נהנה מכך?

אלא שבניגוד למה שאנו חושבים, עצמות התינוק אינן קשות. הן טרם סיימו את תהליך ההתגרמות, ולפיכך הן עדיין רכות יחסית ומאפשרות לתינוק לנוע בקלות ובמהירות במרחב. יש לזכור כי עצמות התינוקות הן בשלב הראשון סחוס, שהופך עם השנים לעצם. עובדה מופלאה זו מאפשרת את הגדילה בתקופת הינקות, הילדות והנערות.

הרי לנו התכנון הנפלא הקיים בעצמות גוף התינוק. ועדיין לא דיברנו על השאלות: איך עצמות גופנו אינן מתחככות זו בזו? מי "מודיע" לעצמות שעליהן לגדול במשך תקופה מסוימת, ולחדול מכך בגיל מסוים?איך יודעות העצמות השבורות לאחות את עצמן בצורה מושלמת? מי "תכנת" אותן לכך?

אי אפשר שלא להעריץ את התבונה העליונה שיצרה את כל התנאים האלה!

 

אנטי ציוני

יש משהו שאני לא מבין:

מדוע יש אנשים מהציבור "החילוני", שרואים בדתיים, ובפרט בחרדים – "אנטי ציוניים"?

נתבונן יחדיו בארבעה נתונים מרכזים ביותר בחייו של ציבור שומרי תורה ומצוות:

1. הם כואבים וזוכרים את ארץ ישראל, היא ציון, באמצעות הימנעות מאכילה ושתייה בארבעה תאריכים מרכזיים, הקשורים לפרידה מארץ ציון: י' בטבת – יום תחילת המצור על ירושלים; י"ז בתמוז – יום הבקעת החומות והפלישה לעיר; ט' באב – יום שריפת בית המקדש; וג' בתשרי – יום רצח גדליה והגליית שארית הפליטה.

2.  יום יום, שלוש פעמים ביום, פונה היהודי לבורא עולם ומתחנן לפניו במילים נרגשות על טובת ארץ ציון והעם היושב בה ועל קיבוץ גלויות בציון (תפילת שמונה עשרה –"ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים" / ותבנה אותה בנין עולם במהרה בימינו"; ברכת המזון – "בונה ירושלים", ועוד).

3. מספר לא מבוטל מהציבור השומר תורה ומצוות עורך מידי לילה "תיקון חצות", אשר עיקרו הוא העלאת זיכרון ארץ ציון וירושלים. מסיימים שם בפסוקים "אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד... בּוֹנֵה יְרוּשָׁלַיִם ה', נִדְּחֵי יִשְׂרָאֵל – יְכַנֵּס" (תהלים ק"ב, י"ד – ט"ו. קמ"ז, ב').

4. כל יהודי שומר מצוות החי בארץ ישראל, לא יֵצֵא ממנה לעולם בטרם יברר אצל תלמיד חכם אם סיבת יציאתו אכן מצדיקה היתר, על פי ההלכה, לצאת מן הארץ הקדושה.

ואני שואל: האם ציבור זה, אשר געגועיו לארץ ציון באים לידי ביטוי בתפילתו שלוש פעמים ביום, ואשר נאמנותו עומדת במבחן מעשי מתוך הַקְרָבָה שאינה קלה, האם ראוי הוא להיות מכונה בכינוי אנטי יהודי- "אנטי ציוני"?

 

בזזזזזזזז

כל אחד מאתנו, שנתו הערבה הופסקה לא פעם מחמת זמזומו של זבוב טורדני. הנפנופים בידינו לסלקו הם בדרך כלל לשווא. לשם מה בכלל קיימים זבובים? מה התועלת בהם? האם המטרה היא להציק לנו על ידי הזמזום הטורדני?

אלא שלזבובים יש תפקיד מרכזי בהדברה ביולוגית. נעשה שימוש בהם להפחתת אוכלוסיית מזיקי הצמחים, הפוגעים בענפי החקלאות.

מתברר, שישנם אנשים המוכנים לשלם כסף רב עבור אותם זבובים! לאחרונה התפרסמה כתבה, שמדינת ישראל זכתה במכרז לייצא מיליוני זבובים לאזור מסוים באירופה. זאת, משום שישנם אזורים רחבים המשופעים בפרדסים ובמטעי פירות, הסובלים מחרקים ומתולעים המזיקים לפירות. הזבובים מחסלים את אותם מזיקים ספציפיים, וכך הפירות יכולים להמשיך לגדול באין מפריע.

כמו כן, ישנו תפקיד לזבובים – כמו לדבורים, לפרפרים ועוד – בהאבקת צמחים, שהינה תנאי בסיסי להפריה וליצירת הפרי שאותו אנו אוכלים. כדי שצמחים יוכלו להתרבות וליצור עוד צמחים הם זקוקים להַאֲבָקָה, כלומר - שאבקה של פרח אחד זכרי, תגיע אל פרח נקבי אחר מאותו סוג צמח ותפרה אותו. הפרח יהפוך לפרי ובתוכו זרעים, ומחזור חדש של צמיחה יתחיל. 

על כך נאמר במשנה במסכת אבות: "אין לך אדם שאין לו שעה, ואין לך דבר שאין לו מקום" (אבות ד'). אותו זבוב יכול להיות טורדני במקום ובזמן מסוימים, והוא יכול להיות תועלתי כשהוא במקום אחר ובזמן שונה. בורא העולם ברא עולם מושלם מכל היבט שהוא, ואין בעולם אפילו ברייה אחת מיותרת. כל דבר נברא בדיוק במקומו המתאים, בהתאם לייעודו.

 

צעד ראשון

"אולי תתפלל אתה בשבילי, לך יש דיבור איתו, לי אין"... כך אמר לי חברי החילוני בנוגע לקושי מסוים שבו הוא נתקל.

אמרתי לו: "כדאי לך להתפלל! אינך מתאר לעצמך כמה בורא העולם יתרגש וישמח מהפנייה שלך אליו, למרות מה שאתה חושב... תאמין לי".

החבר הסתכל עלי כלא מבין...

הסברתי לו שזה כמו בחיים: מתי אבא הכי מתרגש לראות את בנו צועד לעברו? בצעדיו הראשונים של התינוק, ולא כאשר הוא בוגר. הצעדים הראשונים הם המרגשים ביותר, כי בצעדים הללו האב מבין לראשונה שבנו מכיר בו ורוצה בקרבתו...

כך גם בורא עולם, אבא שבשמיים. תתפלל אליו אתה, אלו הצעדים הראשונים שלך, בנו האובד, כלפיו! צעד ראשון זה ישמח מאד את בורא עולם. אז קדימה! תעשה צעד לקראתו...

חברים, כבנים יקרים ואהובים – בורא העולם חפץ מאד בקרבתנו, ורוצה לשמוע את קול תפילתנו אליו, בכל מצב ובכל מקום. ה' יתברך אוהב את עמו ישראל וחפץ בתשובתם, כמו כל אב, שלמרות כעסו הוא אוהב את בנו וחפץ לשמוע ולעשות רצון בנו, אפילו חטא כנגדו. הוא רוצה לראות את בנו חוזר בו  מדרכיו הרעים ועושה את רצונו.

 

איפה יצורי הביניים?

בבסיסה של תיאורית דרווין מונח הרעיון, שהאבולוציה מתרחשת באמצעות שינויים קטנים, המצטברים בפרקי זמן ארוכים ביותר, עד שמינים פרימיטיביים נעשים בהדרגה למינים מורכבים, המתאימים יותר לסביבתם.

נניח שדרווין צדק, ולפי תורת האבולוציה – לא רק הקוף התפתח לאדם, אלא חיות נוספות התפתחו לאחרות. אם כך, איך לא נמצאו עד היום מאובנים של אותם יצורי ביניים - חצי אדם וחצי קוף, או למשל חצי סוס וחצי חמור? הוכחת יצורי הביניים היא נקודת התורפה העיקרית בתיאוריה של הגיאולוג המפורסם.

אילו הייתה טענה זו נכונה, היה עלינו למצוא במאובנים גם את צורות שלבי הביניים, במעבר בין המין הקדום למין הנוכחי. אולם, מעולם לא נמצאו מאובנים של שלבי הביניים המשוערים האלה, למרות טענת האבולוציה שהתהליך התרחש במשך מאות מיליוני שנים!

היכן הם, אם כן, כל אותם המוני יצורי ביניים, שכביכול היו בכל שרשרת התפתחותית של כל בעל חיים? די בזה להוכיח כי היצורים לא התפתחו זה מזה אלא כל אחד מהם נברא בפני עצמו, כפי שהתורה מעידה.

ב"מוצא המינים" כתב דארווין: "מדוע לא נמצאו אותן צורות ביניים בשום שכבה גיאולוגית? אולי זוהי הטענה הבולטת והחמורה ביותר שאפשר להעלות נגד התיאוריה שלי." בהמשך כתב כי הוא מאמין שההסבר טמון בעובדה שבאותה תקופה – המאה ה-19, כאמור – עדיין לא התגלו רוב רובם של הממצאים הגיאולוגיים-ארכיאולוגיים. כידוע, עד היום לא נמצאו מאובנים או שלדים של חצאי-חיות, כך שדארווין עצמו היה שולל את התיאוריה שלו, אילו חי היום.

שאלה נוספת: מדוע לא קרה שוב, שמקוף התפתח בן אדם? אם זה קרה בעבר, למה זה לא קורה היום? מדוע לא נמצא איזה ג'ונגל של קופים, שמתוכו יוצאים בני אדם חדשים, שאומרים "שלום, הגענו"?...

 

תגיות:חרדיםדתייםאנטי ציונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה