חדשות בארץ

בעקבות התקיפה הישראלית הנרחבת, סוריה זועמת ומאיימת

סוריה מגיבה בחומרה על התקיפה הישראלית בשטחה. "התקיפות הישראליות ייענו באמצעים הגנתיים ובשיגור טילים לעבר יעדים ישראליים", מאיים גורם סורי

  • כ"ה אייר התשע"ח
קאסם סולימאני, האיש שאחראי להסלמה לפי צה"ל (צילום: ויקיפדיה)קאסם סולימאני, האיש שאחראי להסלמה לפי צה"ל (צילום: ויקיפדיה)
אא

שעות לאחר המתקפה האווירית הרחבה ביותר מזה עשרות שנים, סוריה מגיבה בחומרה ומאיימת כי תגיב בירי נוסף לעבר רמת הגולן.

העיתון הלבנוני "א-נשרה" מצטט הבוקר (חמישי) גורם רשמי בסוריה, שאמר כי "ההסלמה הנוכחית היא סוגיה מרכזית במדינה. התקיפות הישראליות ייענו באמצעים הגנתיים ובשיגור טילים לעבר יעדים ישראליים".

הבוקר התראיין דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, לגלי צה"ל. "פגענו משמעותית במטרות של גיס אל קודס ומשמרות המהפכה ברחבי סוריה", אמר. "בשעות הקרובות הם יבינו היטב עד כמה פגענו בהם".

"התקיפה האווירית היא אחת הגדולות שביצע חיל האוויר בשנים האחרונות", הוסיף מנליס. "כל מטוסינו שבו לבסיסם בשלום".

מנליס פנה לאזרחי ישראל, באמרו כי "אין כוונה בשלב זה לבצע גיוס מילואים נוסף . ההנחיה לתושבי הצפון היא לשמור על שיגרת החיים".

את האצבע המאשימה הוא מפנה ישירות לאיראן, "הם מנסים להסתיר את זה - אבל שיגור הרקטות הלילה לרמת הגולן בוצע בידי כוח איראני בפקודה של קאסם סולימאני".

במהלך הלילה תקף צה"ל למעלה מ-50 יעדים איראניים בסוריה. בהודעת צה"ל נמסר כי "מטוסי הקרב תקפו עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני בשטח סוריה".

במסגרת התקיפה הנרחבת הותקפו המטרות הבאות: אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס; מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס; מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה; מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק; אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי"; מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס; ותצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

התקיפות הלילה בוצעו בהמשך לירי הרקטות ששוגרו על ידי כוח קודס האיראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בחסדי שמים מרובים, כל 20 הטילים ששיגרו האיראנים לישראל נפלו בשטח סוריה. 4 מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

תגיות:תקיפהישראלסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה