בריאות ותזונה

מי אמר מקולקל? אלו המאכלים שניתן לאכול ללא חשש

כמעט כל יום אנו זורקים אוכל שנראה לא במיטבו, אך למעשה הם עדיין אכילים ואפילו במצב מעולה. קבלו 4 דוגמאות למאכלים נפוצים שלמראית עין יכולים להיראות מקולקלים, ולמרבה הצער מוצאים את עצמם בפח, בעוד שלמעשה אינם מהווים סכנה לבריאות, ויכולים להישמר עוד קצת במקרר

  • כ"ג אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמעט כל יום אנו זורקים אוכל שנראה לא במיטבו, אך למעשה הם עדיין אכילים ואפילו במצב מעולה. קבלו 4 דוגמאות למאכלים נפוצים שלמראית עין יכולים להיראות מקולקלים, ולמרבה הצער מוצאים את עצמם בפח, בעוד שלמעשה אינם מהווים סכנה לבריאות, ויכולים להישמר עוד קצת במקרר:

1.דגני בוקר יבשים

לעיתים אנו מגלים את דגני הבוקר יבשים ומתפוררים. אמנם זה לא יהיה טעים באתה מידה, אך אין זה סימן לקלקול. אם רק תוסיפו להם חלב תוכלו להתגבר על הטעם הבעייתי, ולאכול לתיאבון. עם זאת, יש לשים לב, כמובן, שחוסר הקונצ'יות אינה נובע מתאריך תפוגה שכבר עבר, על כן לפני הכל יש להסתכל  על התאריך האחרון לשימוש.

2. דבש שהתקשה

במידה והדבש נשאר במקרר זמן רב, ייתכן כי הדבש יתקשה וייהפך לסמיך יותר. במצב זה אין כל חשש לצרוך את הדבש. כדאי לדעת כי הדבש הוא מאכל שאינו יכול להתקלקל לעולם, ובזכות   המרקם המיוחד שלו, לחיידקים אין יכולת לשגשג בתוכו. כדי לשנות את המרקם הקשה, אפשר לחמם את הדבש, והמרקם הטבעי ישוב לקדמותו.

3. יוגורט עם נוזל שקוף בחלקו העליון

אולי זה נראה דוחה, ורבים שופכים אותו לאבדון, אך תתפלאו לשמוע – מדובר במרכיב הבריא ביותר ביוגורט.

הנוזל השקוף הינו חלבון טבעי וטהור המכונה מי גבינה. יש בו סידן, ויטמין D ואשלגן. לוותר עליו זה אומר לוותר על חלק נכבד מהיתרונות הבריאותיים שביוגורט. אם לא נעים לכם לשתות את הנוזל, פשוט ערבבו אותו חזרה פנימה אל היוגורט.

4. בשר שמשנה צבעים במקרר

לרוב כשאנו מוציאים פסטרמה מהמקרר ורואים שצבעה השתנה, היא מיד תמצא עצה בפח, אולם במחלקת החקלאות האמריקאית מבהירים כי בשר שמשנה את צבעו במקרר אינו מכיל סכנה לבריאות. מצד שני, ברגע שהבשר כבר דביק, או בעל ריח מוזר, מומלץ להימנע מצריכתו.

תגיות:דבשבננה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה