בריאות ותזונה

אוהבים תה עם דבש? את הדבר הזה אסור לכם לעשות לעולם

מחקרים רבים שנערכו בעשור האחרון מעידים שהגם שמומלץ לצרוך תה עם דבש לשיפור תסמיני צינון למשל, אין לעשות זאת כאשר המים רותחים. מדוע? טוב ששאלתם. התשובה בפנים (וגם עוד כמה עובדות מעניינות על הדבש, שאולי לא ידעתם)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דבש. כה רבות דובר על הממתיק הטבעי שרבים מאיתנו אוהבים כל כך להוסיף אותו לכוס התה הרותחת שלנו - אך האם זה נכון לעשות? ובכן, מחקרים רבים שנערכו בעשור האחרון מעידים שהגם שמומלץ לצרוך תה עם דבש לשיפור תסמיני צינון למשל, אין לעשות זאת כאשר המים רותחים. מדוע? טוב ששאלתם. 

מסתבר שלא די בכך שהדבש מאבד מיתרונותיו הבריאותיים כשמחממים אותו, בדבש כזה גם הולכים לאיבוד האנזימים והוויטמינים החיוניים וכשאתם צורכים אותו זה בעצם כמו לצרוך 10 כפות סוכר לבן בכוס אחת. 

מה עוד אתם צריכים לדעת על הדבש לפני שאתם צורכים אותו? הנה כמה נקודות מאירות עיניים במיוחד:

 - היות והדבש מגיע מגופה של הדבורה, הוא מכיל בתוכו גם רכיבים שליליים כגון חומרי הדברה וחיידקי בוטולין - שיכולים לגרום למחלת הבוטוליזם אצל ילדים. 

- בניו זילנד נרשמו מספר מקרי מוות כתוצאה מאכילת דבש, שיוצר על ידי צוף ובו רעלן בשם טוטין (המצוי בצמחי בר בעיקר).

- דבש מוגדר כבריא בין היתר על סמך הפרמטר של תזונת הדבורים, והאם הן מקבלות אנטיביוטיקה למשל. בקנדה נפסל דבש מחשש לשאריות אנטיביוטיקה ממשפחת הסולפונמיד שנמצאו בו, ו"עלולות היו לגרום לתגובות רציניות ואף לסכן את חיי האנשים הרגישים לסוג זה של אנטיביוטיקה".

- ככל שגון הדבש יותר כהה, כך הוא יותר בריא. לפיכך, יש לצרוך יותר דבש שמקורו בצוף אקליפטוס למשל, שמכיל שיעור גבוה יותר של מינרלים, אשלגן, ברזל, זרחן, נוגדי חמצון ומגנזיום".

תגיות:דבשתהחימוםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה