כתבות מגזין

היגיון בריא: מה יעץ המנטור אלון גל, להורים חילונים שבנם חזר בתשובה?

לאחרונה קיבל המנטור אלון גל שאלה מזוג הורים מודאגים, שבנם בן ה-16 החל תהליך חזרה בתשובה בעקבות מות סבו. ההורים רצו שזה יסיים את חוק לימודיו בבית הספר, ויבצע את 'הבחירות הנכונות'. מה השיב על כך גל? 

בעיגול: המנטור אלון גל (צילום: Shutterstock) בעיגול: המנטור אלון גל (צילום: Shutterstock)
אא

לאחרונה קיבל המנטור אלון גל שאלה מזוג הורים מודאגים, שבנם בן ה-16 החל תהליך חזרה בתשובה בעקבות מות סבו. "בשנה הבאה", סיפרו ההורים, "הוא מתעקש ללכת לישיבה, ואנחנו מאוד חוששים שזה צעד שעלול לפגוע בעתידו". לדברי ההורים, הם ניסו לדבר עם בנם ולהניא אותו מתוכניתו, לפחות עד שיסיים את הבגרויות. "אבל הוא לא מוכן להקשיב לנו". 

ההורים ביקשו את עצתו של גל, כזו שתאפשר להם לעזור לבנם שיבצע "בחירות נכונות יותר", להגדרתם. 

כיצד השיב גל? בתשובה מפתיעה לכל הדעות, למי שאינו מגדיר עצמו כאדם שומר תורה ומצוות. לדבריו, תהליך חזרה בתשובה בגיל הזה בדרך כלל מלווה בטריגר כלשהו - במקרה הזה דמות קרובה ומשמעותית בחיי הבן. "אין ספק שמדובר בסיטואציה לא פשוטה", הוא אומר. "אנחנו כהורים מצפים שהילדים שלנו ילכו בדרך שאנחנו סוללים להם ויודעים מה אנחנו רוצים עבורם. אבל בכל מה שקשור לבחירתו של הילד, אם תמשיכו להתעקש איתו, אתם רק תפסידו. מהניסיון שלי, מלחמה בנושא חזרה בתשובה תמיד נגמרת בהפסד של הצד שניסה למנוע את זה, וככל שתילחמו בו המצב ילך ויחריף". 

 

"אם אתם תלכו בדרך הזו - תרוויחו את הילד שלכם לנצח נצחים"

אז מה בכל זאת עושים? התשובה פשוטה על פי הפרספקטיבה של גל: "הילדים שלנו צריכים מאיתנו רק דבר אחד - שנדע לקבל אותם בלי שום תנאים, כל עוד מדובר בבחירה לגיטימית, ערכית ושאינה פוגעת באף אחד. ברגע שאנחנו מתנים את האהבה שלנו בבחירות שהילדים עושים בחייהם, זהו. נגמרה ההורות".

בנקודה זו מביא גל דוגמה להורים שבנם נפל לסמים, רחמנא ליצלן. "אם היית אומרת לי שהילד שלך החליט להיות סוחר סמים ואת רוצה שימשיך בזה רק שיסיים קודם בגרויות, הייתי זועק. אבל פעם מדובר בילד שהחליט שהוא יהיה בחור ישיבה. תקראי לזה בחירה משמיים או איך שאת רוצה - אבל זו בחירתו וזו החלטתו. הורות זה לא חוזה, והבן שלך לא הפר שום חוזה".

לסיום הציע גל להורים המודאגים פיתרון מעשי של לשבת ולנהל עם הילד שיחה רצינית שבה יוחלט איך משלבים בין לימודים בישיבה לסיום בגרויות. "תסבירו לו שאתם מבינים את הרצונות שלו, אבל בד בבד רוצים שיסתכל על הסיטואציה בשלימותה ויחליט כיצד משלבים בין שני העולמות. יכול להיות שאם הוא ילמד בישיבה הוא יצליח לסיים את הבגרויות בצורה אקסטרנית, אך אם הוא יתעקש שלא לעשות זאת - אל תילחמו בו. מה כן? תהיו ענווים ותגידו לעצמכם שאתם עשיתם את שלכם. אתם הבאתם אותו למקום שבו הוא נמצא כיום, ומכאן והלאה אתם עומדים מאחורי כל החלטה שיחליט. אלו החיים שלו, ואני מאמין שאם אתם תלכו בדרך הזו - תרוויחו את הילד שלכם לנצח נצחים".

מה אתם הייתם עושים?

תגיות:הוריםאלון גלחזרה בתשובהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה